Dag 11...

Då har dag 11 kommit och är snart över :)

Kräftskivan i går flöt på finfint och det var SÅ trevligt! INTE EN ENDA FUSK-SMAKBIT blev det!! *stolt* De andra smaskade på västerbottenpaj, lammfärspaj och någon tredje paj (som jag inte uppfattade vad det var) och sallad och bröd till det. Då åt jag mina gurkbitar med lite örtaromat (vet att det inte är optimalt, men hade ingen annan "tillåten" krydda) :)

Sedan åt vi kräftor allihop. Jag vet faktiskt inte hur många jag åt...men eftersom jag bara äter stjärten och klorna (när det går att få ut något ur dem) så är jag GANSKA säker på att jag inte överskred det tillåtna 150g som jag fick äta. Drickan i går var som sagt cola zero. Det smakade bra, men jag var rätt nöjd när jag kom hem och fick dricka iskallt vatten igen. :)

De andra avslutade kvällen med kaffe och äppelpaj med vaniljsås... Då fick jag bara titta på och sippa på cola! Det gick bra det också. Är ju som bekant ingen tårt-, kak, och bullfantast... Det hjälpte nog lite :)

Nu till det som alla antagligen undrar över: Har jag något sug efter mer mat idag? Är det jobbigt nu igen, som i början av kuren? Svaret på bågge frågorna är fantastiskt nog: NEJ! :-D

Dagen i dag har varit lika bra som den igår. :) Något liiiiite har jag kanske "misströstat" för att det känns som om jag har såå många kilon kvar att gå ner till mitt mål. Tror det bottnar lite i att jag "smygvägt" mig nu igen och vågen stod still.. :/ DUMT. Nu har jag bestämt mig för att INTE smygväga mig mer denna vecka. :) Jag ska till Gerd på onsdag och då får jag reda på exakt hur mycket jag gått ner - SÅ! På onsdag hoppas jag vi tar ett midjemått också för jag skulle vilja kolla mina andra mått då. Kul att se vad som hänt i centimetrar på två veckor. :)

Annars har det varit en toppendag! I morse var jag ute på promenad med min bästa Anna. Vi var ute och gick i 1 timme och 40 minuter!! Inte dumt! Efter det så började jag röja här hemma och plocka i ordning lite. Sedan drog jag fram dammsugaren och dammsög nerevåningen och moppade golven! OJ vad MATT jag blev sedan! *hahahaha* Kändes som jag kört värsta intervallträningen på gymmet! Hahahaha...kroppen tål nog inte riktigt lika mycket när man går på ren kur! :) 

Vi hade min kära svägerska och hennes fina familj här på eftermiddagen. Alltid lika trevligt! :)

Är fortfarande frusen och så. Känner mig även himla trött på kvällarna - men det är inte någon jobbig trötthet! Det är som jag beskrivit innan, en skön trötthet som om man gjort ett hårt dagsverke och behöver lite vila! :D

Nu blir det att ta kväll - ska ta mig en kopp te och krypa upp i soffan med fina, fina älsklingen och se på Irene Huss på femman...

Ha en fin kväll alla!
Kram

PS. I stegräknaren idag: 17 650 :)

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag är liksom stolt över dig!

Du är så otroligt duktig =)

Jag är här :P men jag försvann en stund. Har uppdaterat min blogg med ett litet inlägg.

Men du, kämpa på nu!

Jag kommer att kämpa med dig snart..hihi

Från torsdag så tror jag att jag kommer att försöka igen. Får hålla tumarna för mig =)

Tänker på dig!

Kramis

PS! Hur fick du den där mätaren högst upp...? tell me! tell me! =) Jag vill också ha! DS!

2010-08-30 @ 20:54:04
URL: http://micaelajj.blogg.se/vikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0