Dag 5...pfffft...

...usch har haft en dag av ickemotivation idag igen. :( Det har inte på något sätt varit jobbigt att äta mina shaker eller så och dagen har gått ganska fort för jag har jobbat...men....har misströstat igen.

...har sett mig i spegeln idag - med "ärliga ögon" och tänkt att det kanske inte är någon idé...kommer antagligen ALDRIG bli av med den jättestora fettsäck som utgör mitten på min kropp... :(  HUR skulle det vara möjligt???? Det händer INGENTING tycker jag (väger mig bara hos dietisten så jag vet inte om jag gått ner förrän jag kommer dit :D )..är precis lika FET och DALLRIG som innan...:-( Borde det inte märkas något nu???? Det känns verkligen som om jag hållt på i månader för att få bukt med mitt fett...:-(

Jag misstänker att anledningen till detta "utfall" är att jag tycker att tiden sniglar sig fram - det känns OÄNDLIGT långt till mål just nu :( Det känns som om jag inte ätit på flera veckor och då är det bara dag 5 idag...undrar då hur det känns om man verkligen fortsätter i flera veckor..? Det är ju det jag måste göra - fortsätta ett bra tag med ren kur...om det ska göra någon nytta... HJÄLP MIG ni som varit där och gjort detta länge innan...blir det lättare??! Eller är det så här seeeegt HELA tiden på ren kur?! :/

*Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr* - får fan skaka av mig det där nu!! :/

Dagen har ju gått kanonfort annars! Har jobbat lite idag. Skönt att få sysselsätta hjärnan med lite annat än vikthysteri och bebisgrejer!! MEN som jag saknade min lilla familj! *älskade finisarna* :D

I kväll (innan regnet som ÖSER ner nu) var jag ute på långpromenad med hunden och kände mig då KANONMOTIVERAD i några minuter. Pratade med en kompis som peppade mig massor och lyssnade sedan på musik medan jag gick - Härligt! Så som jag kände mig då - SÅ vill jag känna mig hela tiden!! :D

På lördag ska vi på kräftskiva!!! Ska få äta kräftor och lite sallad då!! I samråd med Gerd förstås. Det är inte något problem ALLS sa hon för skaldjur är perfekt och rekommenderas om man får "panik" och behöver tugga lite när man går på ren kur under en längre tid. Kommer ändå ta mina soppor (alla 3) den dagen och fortsätter med HELT ren kur på  söndagen igen :) Blir härligt att får lite SALT smak i munnen. Det saknar jag faktiskt väldigt mycket.  Smaken av kryddor :) Sedan på sikt kommer jag kanske "peppa mig själv" att fortsätta lääänge med ren kur fast "äta" lite, lite på helgen (allt i samråd med Gerd så det blir rätt :)) ja alltså typ lite skaldjur eller mager skinka eller någon mager köttbit och lite gurka och sedan fortsätta med ren kur i veckorna... bara för att få känslan av att "äta" och inte bara dricka liksom! :) Vi får väl se hur vi löser det! Vill INTE att det blir något fel - jag SKA följa detta nu!!

Jag vill slå ALLA med häpnad - inte minst mig själv!! :D

Nu hörrni så ska jag ta kväll! Upp och stångas med lille underbare Filuren i sängen!! Bara han och jag inatt - pappan jobbar... Första natten efter semestern...:/ Usch hatar att sova ensam...GÖTT att ha 52kg vaktande ridgback i huset ialla fall! :D

Ha en fin kväll!
Kram

PS. I kväll är jag faktiskt lite hungrig - så det blir till att försöka sova med kurrande mage :/ INTE det lättaste. Ska försöka dricka mycket nu och hoppas att det hjälper lite :) ...DS

Kommentarer
Postat av: Micaela

Det kommer att bli lättare!! Du måste bara komma förbi dag 7 och komma in i din andra vecka.. Dom första dagarna känns som en evighet. Det va nog därför jag inte klarade av att gå på ren-kur denna gång =(

Men förra gången så gick jag på ren-kur i flera veckor/månader.. Då gick det hur bra som helst. För när man kommit in i vecka 2 så börjar suget o hungern att försvinna.

Så kämpa på nu! Det kommer att gå bra!! =)

Tänk dig själv hur bra du kommer må o hur nöjd du kommer känna dig när du hållit på ett tag o vågen börjar gå neråt. Du kommer bara bli mer o mer peppad till att fortsätta, för man vill ju verkligen komma sin målvikt så nära som möjligt =)

Jag tänker på dig!!

Kram micki

2010-08-24 @ 21:52:01
URL: http://micaelajj.blogg.se/vikt
Postat av: Hanna - Fliseryd

Håller tummarna för dig jessica, att du klarar av de! Gick själv ett halvår...men då med kombinerad kur! de gick bra..sen kom sommaren =/ (å allt grillat)...men men ...kämpa på du! Du kommer fixa de galant! kram

2010-08-24 @ 22:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0