Dag 7... första invägningen

Jaha go' vänner! Då har dag 7 kommit och gått... Dagen idag har även den passerat utan större besvär :) Känns så skönt! Jaaa om man inte räknar mitt missöde med g-r-ö-t-e-n *brrrrrr* :( Huga...fick en provpåse med Cambridgegröt (ny produkt) att testa och smaka på ikväll....Jag höll verkligen på att SPY på riktigt. Det LÄT gott: gröt med smak av äpple och kanel...men *uuuussschhhhh* inte alls min grej!! Min älskling tyckte den "var helt okej" och åt upp den han istället... :). Ja han ska faktiskt börja med cambridgekuren han också har han fått för sig. Han behöver det verkligen INTE, men känner själv att han vill och det är ju han som måste känna efter vad som känns bra för honom. Med han fick inte gå på ren kur (som sagt han BEHÖVER det inte lika mycket som en annan :)) Men han ska börja kombinerad kur nu på måndag... Skönt att ha lite sällskap på vägen! <3

Har varit hos Gerd idag på invägning. Vi har pratat lite om mina mål och belöningar :) Gerd peppar mig kanonbra och jag har visst "rätt tänk" och "rätt motivation"! Hon tyckte mina belöningspåhitt var bra. Jag kom på ett nytt där och då också och det är att jag får "äta" lite den dagen jag når 75kg (som är mitt första "belöningsvärda" mål). Ja jag menar inte äta ett mål mat alltså utan äta "Steg1 upptrappningsmål" (lite kött/kyckling/skaldjur och gurka/sallad) samt ett glas cola zero till det! :) För mig kommer det bli en belöning - jag räknar med att köra så här nämligen:

3 veckor ren kur (har klarat av EN nu). På lördag är det kräftskiva och då får jag äta "steg1 målet" (ett mål mat alltså). Skaldjur med lite gurka och dricka cola zero. Fortfarande tar man sina soppor tre gånger den dagen. Sedan rasslar jag på med ren kur i två veckor igen. Den helgen som kommer därefter blir det "belöning" (bara för att liksom) i form av "steg1 målet" med kött, skysås, gurka och cola zero. Som för att "fira" lite att jag gjort tre veckor med ren kur.

Sen HOPPAS jag pallar jag en vecka till på ren kur...därefter ska jag börja köra steg 1 varje dag under ett par veckor och sedan (beroende på viktresultatet så långt) köra ren kur igen en period! Först HELT ren sedan med "steg1 målet" som lite belöning på lördagar exemplevis...sedan ren kur igen och därefter kanske det är dags för upptrappning på riktigt vi får väl se!! :)

Hoppas att jag pallar!! Hål tummarna för mig kära vänner!

Det var kul att ställa sig på vågen idag - fick riktigt fint resultat! TROTS att mensen kom med buller och brak i morse och jag bundit lite extra vatten (som egentligen inte skulle vara med....men det kan vi ju inte göra något åt nu - det blir extra kul nästa veckas invägning istället kanske) :D

Nedan har ni informationen... inte illa va?! :) Peppar mig själv med en liten klapp på axeln *klappklapp*

Nu ska jag ta kväll - men vi hörs väl i morgon hoppas jag! ;)

Sov Gott!
Kram


Startinfo vecka 1 (100818)
vikt hos Gerd : 88,9kg

midjemått:
113 cm
-------------------------------
Info vecka 2 (100825)
vikt hos Gerd : 85,4kg (-3,5)

midjemått:
ej mätt

Kommentarer
Postat av: Corey

Grattis Jessica! Kul att följa din blogg och läsa om hur du kämpar och sedan får ett så positivt resultat :)

PS. Vi syns på lördag ;)

2010-08-25 @ 23:48:28
Postat av: missfatty

Riktigt bra GJORT!!! :D

2010-08-26 @ 00:03:53
URL: http://www.metrobloggen.se/cambridgeekuren
Postat av: Linda

Älskade kusin vad du är duktig,det kommer att gå vägen,det vet jag.

Ett tips på vägen mintchokladshaken mixa med en banan och is...sååå gott....fungerar kanske inte om man går på ren kur men för att det är så j...a gott.

puss!

2010-08-26 @ 07:21:09
Postat av: La petite :)

Hurra gumman!

2010-08-26 @ 08:57:18
Postat av: Lena

tummen upp

2010-08-27 @ 19:22:06
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0