...delmål och belöningar...

När jag träffade Gerd nu på "inskrivningen/invägningen" så pratade hon om att det är viktigt att ha lite delmål på vägen till sin idealvikt och även hur viktigt det är att belöna sig själv när man nått delmålen. Detta måste jag ta fasta på och lära mig! Jag måste plocka fram några delmål och lämpliga belöningar. :)

Det här är svårt för mig av två anledningar. Dels så är jag som person sådan att jag vill att "allt ska ske PÅ EN GÅNG" har inte tålamod att vänta :) *hehehe* Vilket gör att jag tänker "Vaddå delmål varför fira halvvägs när jag har siktet inställt mycket längre fram"...och så vidare. Ja ni fattar principen...:)

Dels har jag svårt med detta att "belöna mig"...INNAN jag når mitt slutmål???????? HUR???? med VAD??? Som godisgris/tjockis ;) är ju oftast riktigt god mat och godis den bästa belöningen man kan få...Inte såååå aktuellt nu kanske..:) Gå ut och köpa min något efterlängtat klädesplagg...varför då? Det är ju mitt i min viktminskning - kommer inte det plagget vara för stort när jag är klar?! Kanske är det det som blir "belöningen" ;) att plagget blir för stort sedan...:D *hahaha* Nä men allvarligt - om man är riktigt överviktig så ÄR DET INTE KUL ATT SHOPPA KLÄDER!!!!!!!! Alltså skulle jag inte se det som en "belöning" :)

Hmmm ja det tål att funderas på  - tips tas tacksamt emot ;)

Med reservation för att det kommer ändras under tidens gång kommer här ett första "utkast" till delmål och belöningar för Jessica:

Delmål 1: Komma under 83kg (med sikte på 80 kan vi säga). Varför? För att jag vägde 83kg när jag blev gravid med Emil...att komma under det känns som en vettig milstolpe :) Ingen belöning då än...

Delmål 2: Komma ner till 75kg...Här är det nog läge för en liten "morot" - en belöning i form av...Kanske en liten spadag...Ska kolla upp möjligheterna till detta! :)

Delmål 3: Hamna under 70-strecket... Kanske hittar en liten belöning här också...en till spadag kanske...varför inte med prinsen?!

Slutmål: Hamna mellan 65-60 kg med siktet inställt på 60 kg - för det vore fantastiskt!!!! <3

Ja vi får se hur det artar dig...återkommer i frågan. Ska ta en diskussion med Gerd i eftermiddag vid invägningen och se vad som är realistiskt och inte... Hon har säkert många bra tips :)

Ha en fin dag alla!

Kram

PS. JÄTTETACK för att ni stöttar och peppar mig!! Era kommentarer GÖR livet lite lättare - PÅ RIKTIGT!! :) DS


Kommentarer
Postat av: Charolajna

Heja heja heja!

Bra jobbat Jessica :-)

Själv kämpar jag på med VV och det går toppen bra.

Så kul att du tar upp ridningen igen jag gjorde det förra året och det är det näst bästa jag gjort bra motion är det oxå.



Stooor kraaam till dig och du är verkligen suuuper duktig och det kommer börja visa sig om det inte redan gjort det.

2010-08-25 @ 09:38:40
Postat av: missfatty

Klart du ska belöna dig!! :)

Även om mat inte är så bra så kan man faktiskt ta en dag, när man lyckats en bit på vägen och nått delmål, då kan man äta lite, dels så sporrar det mycket mer och man får en liten större skjus då när du bryter ketos igen! För det du går upp på det när du bryter med mat går du ner på dag 2 sen igen och plus lite till till och med :) Dessutom om man tar en dag bara och bryter är det inte alls lika svårt o komma tillbaka i ketos igen och man mår alltså inte lika dåligt som när man startar från början :)

Jag tycker faktiskt bara att det är plus med såna små fusk dagar. men inte för ofta!! ;) Samt att man får inte tappa viljan! Man måste veta att man kan fortsätta dagen efter så man inte glider ur och bara fuskar istället! :)



Massa kramar! Och hur gick invägningen?!?!

Jag hoppas se 95 imorgon!

2010-08-25 @ 21:49:19
URL: http://www.metrobloggen.se/cambridgeekuren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0