tidsperspektiv...

När jag började för en dryg vecka sedan hade jag inte någon direkt tidsram för min viktminskning. Det har jag egentligen inte nu heller, men jag har lite ideer och mål som jag tänkte försöka formulera här, på ett överskådligt vis. :)

För att förklara lite för icke-cambridge-insatta: "Steg1-målet" är en liten, liten måltid (i princip bara proteiner) som man äter som ett komplement till sina tre soppor/shakes. Mest egentligen för att vänja magen vid mat efter att bara ha fått flytande föda under en lång tid. Man bestämmer själv hur länge man vill stanna i varje steg under upptrappningen...

19/8 Start

19/8-28/8 (sammanlagt 10 dagar) REN KUR
28/8 "steg1-mål" (kräftskiva)
29/8-11/9 (sammanlagt 14 dagar) REN KUR
11/9 "steg1-mål" (som en liten "belöning")
12/9-18/9 (sammanlagt 7 dagar) REN KUR

18/9 Här kommer ett första "framstegsfoto" att visas för er!! :)

Totalt blir det då  31 dagar ren kur - minus två dagar med steg1-mål, som inte påverkar viktnedgången med ren kur :)

19/9-2/10 (sammanlagt 14 dagar) steg1 upptrappning. (Dvs kör tre påsar cambridge och ett steg1-mål mat om dagen)

Här är jag lite beroende av viktresultatet egentligen men OM jag fortsätter att gå ner bra med steg1-upptrappningen kommer jag köra den två veckor till... Vi leker lite att så är fallet (detta kan alltså komma att ändras - vi får se) :)

3/10-16/10 (sammanlagt 14 dagar ytterligare) steg1 upptrappning. (Dvs kör tre påsar cambridge och ett steg1-mål mat om dagen)

Här är jag åter lite beroende av viktresultatet. Har jag nu här INTE kommit under 70kg så kommer jag köra ren kur igen och schemat ser då ut som följer:

17/10-30/10 (sammanlagt 14 dagar) REN KUR

Nu leker vi att allt gått som det ska här efter den rena kuren...då är det upptrappning PÅ RIKTIGT som gäller:

31/10-7/11 (sammanlagt 8 dagar) steg1 upptrappning. (Dvs kör tre påsar cambridge och ett steg1-mål mat om dagen)

8/11-14/11 (sammanlagt 7 dagar) steg 2 i upptrappningen (dvs två påsar cambridge, ett riktigt mål mat och en frukt om dagen)

15/11-21/11 (sammanlagt 7 dagar) steg 3 i upptrappningen (dvs två påsar cambridge, ett riktigt mål mat, två frukter och en "nyttig" smörgås om dagen)

22/11- ??? steg 4 i upptrappningen (dvs en påse cambridge, ett riktigt mål mat+frukost, två frukter och en "nyttig" smörgås om dagen) Här vet jag inte hur länge jag måste stanna för att nå mitt mål med de allra sista kilona...men kör på det så länge det behövs! :) Vi hoppas max 14 dagar/tre veckor... :)

När jag var hos Gerd i går så berättade jag att jag redan nu har planerat in TVÅ frossardagar där jag oavsett i vilket steg jag befinner mig kommer att FROSSA!! I all sorts mat, alla kakor och allt godis jag vill. Dessa dagar är vårt julbord med jobbet och julafton. Innan och efter dessa dagar kommer jag köra kur och mat så som man ska... Gerd skrattade lite åt mina konstiga ideer, men låter mig hållas och hon tyckte att det var en okej ide - lite som en ganska osund, men dock, belöning... :)  Kommer ju låta bli godis både innan dessa frossardagar och en tid efter (dvs innan jag kommit så långt att jag kan unna mig mina "guldkantshelger")

Kan iof redan nu lova att en eller annan lussebulle kommer slinka ner också under december ...men inte överdrivet! Är ingen kak-, tårt-, bullmänniska egentligen, men hembakta lussebullar är något av det GODASTE jag vet! ;)

Jaha då ska vi se...summa sumarum bli då (+/- några dagar hit eller dit):

REN KUR : 6 veckor (i olika omgångar)
Steg1: 5 veckor (i olika omgångar)
Steg2: 1 vecka
Steg3: 1 vecka
Steg4: 3 veckor (relativ siffra)


Det blir et total tidsram på 16 veckor...Undrar om det är realistiskt..?? *Hahahahaha* låter vääääääldigt lite...jaja vi får se hur det blir. Här har jag ju ialla fall en liten planering och kan ju justera allt eftersom det skulle behövas... :) Gerd får hjälpa till!! :)

Nu är det sängen som gäller!! Trött som bara den...

Tack för att ni orkar hänga med!

Ha en fin kväll!
Kram


Kommentarer
Postat av: Emma

önskar dej lycka till och tror och hoppas att du kommer lyckas... jag började med cambridge i söndags och bloggar oxå om det... kör även jag med renkur... och mitt andra försök med cambridge, började innan sommarn, men det var ingen bra ide... men nu rullar det på...

2010-08-27 @ 12:54:41
URL: http://livskampen.blogg.se/
Postat av: Lena

duktigt!!! :)

2010-08-27 @ 16:41:35
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0