sådär ja!

Nu känns det bra igen - nu är jag tillbaks på banan! :)

Har kört steg 3 i en vecka nu och det har ju verkligen gått kanon! Det visade sig även på vågen hos Gerd idag!

Vi diskuterade lite kring julen och mina framsteg osv. Gerd kom med förslaget att jag ska gå på steg 3 en vecka till och sedan byta till steg 4 nästa gång vi ses (20 december). Då ska jag med andra ord lägga till ett mål mat till och då ta bort en påse. Så macka och frukt som nu, men BÅDE lunch och middag eller BÅDE frukost och en måltid till... :) Därefter hörrni - ska jag från och med julhelgen (som vi redan planerat in som"påslös"), mellandagarna och nyår vara "påslös" och bara äta ordentligt enligt det jättebra schemat jag fått av Gerd. Ska då äta normalt enligt schemat alla vardagar och sedan unna mig att "sätta guldkant" på helgerna (jul och nyår) med lite mer snask och slappare mathållning. Detta fär att jag ska få "öva mig" i att ÄTA RÄTT! Sedan gör vi en utvärdering när vi ses efter nyår (3 januari) och ser hur vi fortsätter därifrån... Svalde hårt ett par gånger och funderade ett tag, men gick till sist med på att det var en ganska bra idé - så så kommer jag att göra nu! :D Spännade att se hur det går! :)

En sak (förutom viktminskningen förstås) som var lite kul idag var att Gerd tittare på våglappen,jämförde med sina tidigare anteckningar och konstaterade att mina värden var bättre idag än de någonsin varit tidigare!!! SKÖNT att höra verkligen!! Det är ju trots allt inte bara vikten som är viktig att få ner!! :)

Nu ska jag slänga mig i soffan ett tag så här kommer mina resultat:

Varsågoda - skillnad från start till idag:

Startinfo (100818)
vikt hos Gerd: 88,9 kg

midjemått:
113 cm
mage: 118,5 cm
stuss: 107,5 cm
lår: 54 cm
överarm: 34 cm
BMI: 33,5

-------------------------------
Info vecka 5 (101122)
vikt hos Gerd: 69,1 kg (-19,8 kg)

midjemått: 87,5 cm (- 25,5 cm)
mage: 99 cm (-19,5 cm)
stuss: 96,5cm (-11 cm)
lår: 48,5 cm (-5,5 cm)
överarm: 28 cm (-6 cm)
BMI: 26,0 (snart "normal")!!!

Haha...gött!

Nu lämnar jag er - ha en fin luciakväll!

Kram

 


Kommentarer
Postat av: Chrissan

Jättefina resultat! :)

Nu tar vi fokus på julen... kör påslöst några dagar som t ex julafton och nyårsafton iaf....:)

2010-12-14 @ 21:25:37
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0