..sicket stök hörrni! :)

men det HÖR ju julen till!! :) Jag älskar verkligen julen!! ♥ har alltid gjort och kommer nog alltid att göra!! :) Dock är jag inte (som tur är) en sådan som "stressar sönder" julstöket fram till julafton för att var heeeelt slut när DAGEN kommer. Börjar planera och fixa i TID (ja hörrni här är jag ALLTID ute I TID). :)

Tack Chrissan för ditt stöd! Det värmer gott! :)

Fortfarande i steg 3 då. Det går finfint! Jag har ju nu bestämt mig för att följa Gerds råd (som var mer "jag tycker att du ska" än "tänk om du kanske skulle") om att "öva mig" i att äta och äta rätt - från och med julafton.

Alltså:

julafton och juldagen eller annandagen (2 "guldkantsdagar")
nyårsafton och ev nyårsdagen (1-2 "guldkantsdagar")


23+26-30 äta vanligt "på normalt sätt" alltså UTAN en enda CK-påse och utan guldkant, dvs:

frukost
mellanmål (frukt eller grovmacka/knäcke)
lunch
mellanmål (frukt eller grovmacka/knäcke)
middag
kvällsmål (frukt eller grovmacka/knäcke)

Ha fått kanonbra papper av Gerd med tips på hur man ska fördela maten och hur mycket av allt man ska ta etc. Jag har fullt förtroende för att jag fixar detta!

Nu ska jag ta tag i lite bestyr igen - planerar bl a mina inköp till julbordet och de sista julklapparna. Vi ska åka och storhandla nästa tisdag - bara älsklingen och jag! :)

I´kväll ska jag träffa min bästa vänner (bara tjejer i kväll) på lite glöggmingel med tilltugg. Gillar inte glögg och kommer inte ta något tilltugg så jag tigger till mig lite kaffe i stället! :) Det ska bli jättetrevligt att träffas igen och att få lite "mammapaus" en stund :)

Jag har ingen aning om hur jag kommer att ha tid att uppdatera er under jul/nyår, men jag ska göra mitt bästa :)

Nu lämnar jag er för idag i alla fall!

Ha en fin onsdag hörrni! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0