...det blir inte alltid som man tänkt sig...

...särskilt inte när man är småbarnsförälder!! :) Det fick vi "lära oss den hårda vägen" i helgen. ;)

Ni som hängt med vet ju att vi hade en härlig stockholmsresa inplanerad lördag till måndag! Vi packade ihop och förberedde resan i fredags kväll och redan DÅ tyckte jag att Emil verkade lite småsnorig, men tänkte att det "är nog övergående" (det har vi varit med om förut nämligen). Han lät väldigt mycket under hela natten när han sov och var lite mer snuvig på morgonen när vi gick upp. Sedan blev det liksom inte bättre, men inte sämre heller direkt. Ett tag var vi i valet och kvalet om vi kanske skulle ställa in resan. Vi hade ju dessutom Agathon skadad hemma och mamma skulle bli tvungen att åka hit och hjälpa pappa att lägga om såret. Till slut bestämde vi oss för att åka - hur illa kan det bli liksom tänkte vi...*hahaha* Lite orutinerat, men är man förstagångsförälder så är man!!! :D 

Vi kom ut på E22:an och redan där började Emil knöla och fnöla. Han grät och grät och snoret rann!! *stackarn* Vi försökte med ALLT för att få honom på andra tankar. När vi kämpat mot illgråt och snorflod i en dryg timma och kommit upp strax efter Västervik fick vi se oss besegrade och gav upp. Vi vände helt enkelt hem igen och med en snörvlande, smågnölande liten sovande filur i min famn i baksätet (jag vet; HEEEELT livsfarligt och precis lika olagligt men det ENDA som hjälpte) - fick jag ringa återbud till hotell och vänner som väntade oss. Så vi har spenderat helgen tillsammans hemma istället hela lilla familjen! ♥ Med en toksnorig liten plutt har vi nu fått lära oss hur man som förälder får stå ut med att ens älskade små blir sjuka ibland!! Han har inte fått feber än - men kändes lite varm nu när jag la honom. Håller tummarna för att vi slipper feber!!!! Hjälp mig gärna med det!! :)

Mitt bland tårsalta kinder, snoriga näsdukar, illröd liten nästipp, snorsug och näsdroppar så beslutade min prins och jag oss för för att mysa till helgen hemma istället. Så i lördags åt vi hämtmat (han pizza och jag entrecote med wok-grönsaker) till middag och fikade med te och ROSTAT (som jag lääääääääääääängtat efter det) bröd på kvällskvisten!! Åt gooood frukost med rostbröd, te och kokt ägg i söndags och "fikade" med te, lite smörgåsrån och ett (jaaa bara ETT till mig) Mariekex på dagen!  Resten av tiden har jag faktiskt skött mig enligt plan så jag hoppas det går bra hos Gerd på onsdag trots allt!

Hur som helst så har jag nog I PRINCIP bestämt mig för att köra en ren kur på 1-2 veckor igen i alla fall. Känner att det blir bäst så i planeringen. MIN planering alltså. Jag tänker att om jag börjar med upptrappningen NU efter min lååånga period av steg1 så blir det lite "bakvänt" (det är min KÄNSLA alltså). Om jag däremot kör ren kur nu i två veckor så kan jag köra steg ett i  två veckor sedan (ev liiite längre) och därefter köra steg 2 i två veckor, steg 3 i två veckor osv osv. Känns som en bra plan - ska höra med Gerd vad hon tycker också! Jag återkommer i frågan på onsdag efter min inväging!

Nu ska jag sätta mig i soffan en liten stund - MEN jag ska faktskt lägga mig om max en timme. Seeeega nätter med sjuk bäbis. Ska ju dessutom jobba i morgon...så det blir tidig sänggång :)

Ha en fin kväll hörrni!
Kram


Står själv med stöd!! Finaste underbare lille Filuren ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0