Etapp 2........dag 2 och 3 på ren kur!

Ja tiden ramlar på och jag hinner inte med som vanligt! :)

Mitt i kurandet har jag en ENVIS förkylning som jag dras med sedan ett par veckor och uppe på det så är ju Emilhjärtat förkyld också och är lite"mammig" och "pappig" mest hela tiden. Man är rätt sliten när kvällen kommer och fina lilla filuren äntligen kommit till ro och somnat. Håller tummarna för att han (som jag själv tycker nu) verkar piggna till och bli lite bättre för varje dag!!

I övrigt går det FAKTISKT väldigt smärtfritt på ren kur så här långt! Jag är jätteglad för det - tro mig! Jag märker egentligen ingen större skillnad eftersom Johan passar på att äta när jag är ute eller på jobbet så jag märker inte av att jag "missar" maten - vilket är riktigt kanon! :) Har kört två dagar nu och är då inne på min tredje dag idag - 8 dagar kvar sedan! En baggis som det känns nu! Jag tänker hela tiden (OM jag blir sugen på t ex smörgåsrån) på att det är en SÅÅÅÅ kort tid som kommer att GE mig SÅÅÅÅ otroligt mycket - hur svårt kan det vara att låta bli då?! Det är ju liksom inte så att jag slutar med god mat och godis för resten av livet - jag KOMMMER ju komma till den dagen när jag kommer att kunna äta som vanligt OCH unna mig lite "guldkant" på helgen - utan att behöva oroa mig för att gå upp i vikt! :)

Gerd och jag diskuterade detta med mat och hur man ska lära sig att äta rätt och så. Jag har tänkt efter lite och EGENTLIGEN är inte mitt problem att jag inte kan äta "tillräckligt" många gånger om dagen. Det är bara det att ren FAKTA (för mig personligen nu alltså) bevisar ju att om man är en TJOCKIS och "bara lägger om" kosten så hjälper det ju faktiskt inte till med viktnedgång alls, även om man äter "rätt antal gånger" om dagen...(frukost, mellismacka, lunch, mellisfrukt, middag, kvällsmål/kvällsfrukt). Jag har under det senaste 1,5 året ätit så här, men inte motionerat mer än vardagsmotion. Jag har inte gått ner ett gram med detta!! MEN vad jag tänker är att om man äter rätt (på detta sätt) efter viktminskning så är det nog ett pefekt sätt att HÅLLA vikten på!! Jag tror att det är lite mer sanningenligt än att säga att man går ner i vikt bara genom att "äta rätt"....faktiskt...men jag är ingen kostrådgivare eller dietist och alla är olika så jag säger inte att detta är det enda rätta - men jag är övertygad om att det är så här för mig ialla fall!  :)

Som sagt, kurandet rullar på bra! Jag har lite svårt att få i mig allt vatten fortfarande, men det blir bättre och bättre! :) I dag är det ju dag tre, så från och med i morgon är jag gissningsvis i ketos igen...*bränn bränn bränn* Ska bli spännande att se vad den här rena kuren ger för viktminskning. Gerd påpkade (som vi pratat om innan också) att man nog inte ska förvänta sig riktigt lika mycket viktminskning som under den första rena kuren, men under 70-strecket BÖR jag hamna efter 11 dagar på ren kur, även enligt Gerd. Jag kommer att "smyväga" mig hemma på min galna våg någon dag under denna tid - bara för att jag är så nyfiken. OM vågen visar 60-tal då, så kommer det en blid på displayen - det lovar jag! *hahahaha* FAN vad häftigt det vore att få se!!

Nu ska jag gå och ta hand om lille "snorungefiluren" som börjar vakna.

Önskar er en fin dag och en trevlig helg! :)
Kram



Törnrosas slott mitt i Disneyland Paris ♥ - där vi var i april förra året!!
Längtar SÅÅÅ tills vi kan åka dit med Emil! När han är tillräckligt
gammal för att uppskata det!! 

Kommentarer
Postat av: emma

jag är jäkligt impad av dej!

2010-11-14 @ 18:27:33
URL: http://livskampen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0