höstruskigt..

...kan man verkligen kalla vädret hos oss idag! HUGA! Jaja...jag ska inte hålla på som majoriteten av svenskarna gör - gnälla på höstvädret när det faktiskt ÄR höst! Jag älskar Sverige av just den anlendnigen - skiftet mellan årstiderna! Jag har bott i Frankrike i, sammanlagt 4 år tidigare i mitt liv och där fått känna på "avsaknaden" av dessa växlingar. Har haft underbar sol och värme nära på året runt på rivieran och smogväder nästan året runt uppe i Paris. Inget av det (trots kostant temp över 5+ året runt) slår Sveriges årstidsväxlingar och charmen med var och en av dem! :)

Har haft det lite körigt tidsmässigt och av den anledningen inte varit inne och uppdaterat sedan i måndags. Hunden har skadat sig i tassen (där av besöket på Läckeby djursjukhus) och det har varit ett meck med det varje gång man ska ut och så ska han ha medicin och såret ska tvättas och läggas om... Mitt i allt hade älsklingen sin innebandyträning och jag hade klipptid... Pust! Jag SNIKAR åt mig ett par minuter nu medan Emil s-o-v-e-r (hur länge till det nu blir) och uppdaterar er lite om läget. :)

Inget särskilt har hänt när det gäller min viktminskning än förstås MEN - hörrni - jag har klarat att stå emot smörgåsrånen och smörgåsarna hela måndagkväll, hela dagen i går och idag på morgonen!! Nu känner jag att min "superkaraktär" har tagit över igen!! Inget fusk nu!! Ska ju få "unna mig" lite i Stockholm och då är det STRIKT STRIKT som gäller nu fram till dess! :) So far, so good!!

Har börjat sticka på två par (olika) sockor också! Ett par till mig och ett par till Emil! :) Än så länge går det kanon, men GUD vad pilligt det är i början så här. Jag menar innan man får koll på alla stickor och maskor!! Men jag kämpar på! det är så KUL! :)

Min superskeptiska pappa sa till min mamma häromdagen (typ lite "över huvudet" på mig för jag var i samma rum): Jäklar vad smal hon har blivit nu!!! Med betoningen tungt på "smal". Mamma höll ju naturligtvis med. Hon "klagar" lite (helt i normal mammaanda) ibland..."men herregud vilken tunnis du har blivit. Du är ju som ett streck bara - det finns inget kvar av dig snart" Haha...lilla mamsen! Hur som helt så är det ju självklart KUL att höra - det gör mig glad och ännu mer motiverad till att fortsätta! :)

Fick just samtal från finaste Anna som bjöd in Lille Filuren och mig på lek- och fikastund hos henne och Kristoffer på mysingsö! Så vi ska dit när Emil vaknat och fått gröt! MYSIGT! :)

Nu blir det att fixa till lite här och förbereda avfärd (det är ju lite att fixa med innan man kan komma iväg) :) Så vaknar nog lilla hjärtat snart också så vi kan äta lite! :)

Ha en fin höstdag hörrni!
Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0