...inte helt kul... :(

....inte alls faktiskt idag... :(

Först - TACK TACK TACK alla ni underbara fantastiska människor som stöttar och peppar mig!! Det värmer så!! :)

Så återgår vi till BLÄÄÄÄÄÄH...:( Jag har hamnat i en FETTO-TJOCKSMOCK-svacka!!! :( JA det är sant!! Jag tänker som ett tvättäkta fläskigt tjockfetto nu igen!! :( Det här gör att jag totalt tappar ALLT förtroende och all motivation och tro på mig själv! :( Vad händer undrar ni?! 

Som jag berättat så är jag ju nu (efter en kanonduktig period - med en LIIIIITEN svacka) av ren kur inne på steg1 igen och det GÅR ÅT helvete!!! :(((( FAN FAN FAN FAN FAN FAN!!!!!!

Syftet med cambridge och rådgivningen är ju att lära sig äta korrekt och få ett normalt coh bra förhållande till mat. Det går JÄTTEBRA för mig när jag TÄNKER det...men tydligen inte i verkligheten!! :(

Gerd och jag pratar om:

-  att det är viktigt med "medvetna val" när det gäller både godis och mat 
-  att man ska lära sig att äta lugnt och fint
-  hur viktigt det är att inte äta för mycket
-  att man inte kommer att KUNNA äta lika mycket som tidigare
-  vikten av att hålla sig till helgerna för eventuella guldkanter
osv osv osv

INGET av detta funkar på mig nu!!! :((

I måndags började jag med steg 1 och skulle äta lugnt och försiktigt för att inte chocka ihjäl magen. Vad hände? JAG KASTADE i mig maten!!! För jag var SÅÅÅÅ hungrig!! Och NEJ jag hade inte fuskat med mina soppor. Jag åt alla tre under dagen innan den riktiga maten! Jag var totalt UTSVULTEN ändå när maten kom på bordet och KASTADE alltså i mig allt (precis som det glufsiga fetto jag alltid varit innan) :( magen sa inte i från det minsta heller så det gjorde nog inget för DEN skull... Dessutom så åt jag ett par skedar jordnötssmör innan maten - tyckte att jag fick det för jag var så sugen och hade varit så duktig och gått ner 20kg... >:(

I tisdags åt jag tre knäckebitar med julskinka och senap och EFTER det åt jag min steg 1 mat - var fortfarande hungrig då tydligen????...fast portionen var lite mindre faktiskt  men det gick ner ändå och fort som FAN! Som vanligt! :(

Igår bestämde jag mig för att vara strikt som fasen men så gjorde jag ett litet test - smakade en chokladbit (eller två) :( och tänkte sedan "ÄH vaffan jag tar lite nötter också..mmmmm så gott....ja en näve till blir kanon - har ju redan fuskat med choklad så vaddå liksom"...sedan kom jag hem och åt ÅTERIGEN flera skedar jordnötssmör tänkte återigen att vaffan har ju redan fuskat med chokladen så whatever...och sedan MAT på detta! På kvällen åt jag två knäckebitar med skinka och senap och tre dubbla smörgåsrån. Till det en STOR balja te med mjölk!! Var jag hungrig och åt av den anlednignen - NEJ!!....men...det hade jag redan planerat under den rena kuren att jag skulle få ta (ett par smörgåsrån och teet) till Grey's Anatomy denna veckan... :((((( Så inte kunde jag rucka på deeeet liksom (ironidrypande)

Min sammanfattning blir då: Jag har inte lärt mig ett JÄVLA dugg under kuren hittills!!! Eller det jag lärt mig har varit förgäves och inte gått in!! :(((

Det spelar ju ingen ROLL om Gerd fortsätter att prata om att jag ska göra (eller inte) medvetna val...? FLÄSKBERGET i mig gör mina val ÅT mig... Gerd kan ju fortsätta prata om att man "inte kan äta lika mycket som tidigare" - FETTOT i mig kommer se till att magen töjs tillbaks till jättestorlek igen - snabbare än ni hinner blinka. Hon kan ju fortätta prata om hur viktigt det är att sätta gränsen efter "en bit choklad". TJOCKA GODISGRISEN i mig kommer ALDRIG kunna stanna där!!! :((( Det här har ju blivit RIKTIGT tydligt för mig under de här senaste dagarna!! :(((

Usch blir så besviken på mig själv...och ledsen!! Vet inte VAD jag ska ta mig till...Får försöka HITTA MIN JÄVLARANAMMA-Karaktär igen nu!! IDAG!!!! Men vad GÖR man!!! och HUR!? Får försöka bita ihop!!

Undrar ju VARFÖR det här händer....NU dessutom...varför just nu???? Är jag inte "mogen" att klara mig själv än?! Behöver jag striktare diet?! USCH - måste se om jag kan få tag i Gerd under dagen och prata lite med henne...se vad hon säger - om hon har något tips...

Som straff vägde jag mig i morse och har NATURLIGTVIS GÅTT UPP ett JÄVLA KILO!!! :( Det är inte heller bra för min svaga karaktär idag..."om det blir så HÄR illa efter bara ett par dagar - hur mycket kommer jag gå upp sedan då?! och hur fort kommer det gå innan jag är tillbaks i min gamla fläsklekamen igen?!? Det är ju lika bara att skita i dieten för det hjälper ju ändå inte!! :( Ja eller ni fattar - riktigt SÅ illa är det inte :)....än...men det KAN bli...! :(

FY!! måste hitta motivationen igen nu...hoppas hoppas få tag i Gerd också - håll tummarna för mig snälla ni!!!

Återkommer i morogn - för hoppningsvis med lite gladare nyheter...:)

Ha en fin dag
Kram



Lär man sig någonsinn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0