...som sagt..det blir inte alltid som man tänkt sig...

...men det är ju inte alltid något negativt! :)

Ta idag till exempel - när jag var och vägde mig hos Gerd. Jag hade gått ner mycket mer än vad jag hade tänkt mig/trott! :) Min  nya vikt är nu 72,2kg - jag hade tappat 1,3kg (trots min "lyxhelg")!! TJOHOOO!! Kan ni fatta va...? Det är inte ens tre kilo kilo kvar till 70-strecket! Jag är där snart och sedan - 60-tal på vågen!!! SNART är jag ju dessutom i mål!! :) Heja heja - fan vad bra jag är. Får fira mig själv med ett litet *hurra* och en klapp på axeln *klappklapp* :D

Gerd köpte mitt argument med att börja om på en ren kur en dryg vecka för att sedan på allvar börja trappa upp med alla de olika stegen... Påbörjar 10 dagars ren kur i morgon! Nu jävlar kör vi!!!

Så var det en annan sak som är KANON! Vi har nu tillsammans gjort upp en PLAN för hur det ska se ut för mig framöver och den ser ut så här:

11/11 tom 21/11   ren kur
(här är det lite flexibelt beroende på hur jag känner men 7-10 dagar blir det iaf)

22/11 tom 5/12    steg 1 i upptrappningen (dvs det jag är i nu idag)

6/12 tom 12/12    steg 2

13/12 tom 19/12  steg 3

20/12 tom 23/12 + 27/12 tom 30/12 steg 4

återbesök hos Gerd 3/1-2011

Som ni ser ovan så är några dagar "överhoppade" i planen (jul- och nyårshelgerna). Under dessa dagar kommer jag att köra på helt UTAN shaker och bara njuta av god mat och dryck (på ett förnuftigt sätt förstås) helt i enighet med Gerd. Det är kanon som ett steg i att "lära sig" äta rätt och få ett normalt förhållningssätt till mat!! :)

Sedan vid återbesöket får vi se var läget ligger och utgår från det när/om jag ska fortsätta med vikminskning eller om jag då ska fokusera på att "hålla vikten" bara.

Ikväll blir det Grey's Anatomy = gött soffhäng!! Till detta blir det dagen till ära (ni vet så här dagen före ren kur) även en stor kopp te och ett gäng smörgåsrån att mumsa på till tv:n!

Så i morgon kör vi igen - orkar ni hänga med ett race till?! ;)

Ha en fin kväll!
Kram

PS. Tack för din kommentar sanna :) DS



Kommentarer
Postat av: tessan

Du e så himlans duktig tjejen. Roligt att följa dina framsteg. Lycka till nu på ren kur! Kramar @-}--

2010-11-10 @ 20:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0