...trött idag...

ja det märks ju att man går på ren kur...det är en viss skillnad i ork, bara mot steg 1 till och med! Jag har varit såååå slut idag - rent utmattad nästan. Nää jag har inte gjort något särskilt  just idag...är bara supertrött!

Idag är det underbar fredag och ÄNNU ett steg närmare fredagsmys för mig!! :) ÅH vad jag längtar!! Åja mina fredagar är inte så pjåkiga nu heller - har ju stallet och ridningen och så är älskligen dessutom ledig den här helgen! GÖTT!!

Ridningen ja! Jag märkte av min "rena kuromgång" redan förra fredagen så till vida att jag vid ett tillfälle under lektionen faktiskt for riktigt ILLA pga att pulsen var så hög och kroppen sååå utmattad. Tänkte ju inte på att man ska undvika hårt fysisk ansträngning under ren kur!! Så klart att kroppen fick en chock när vi hade hoppning och allt dessutom!! SÅ idag tog jag lärdóm av detta och åt min shake en halvtimme innan ridnigen men kompletterade även med lite utökat proteinintag i form av några skivor skinka. Tog ett par gurkstavar till detta också. Tänkte att det kanske hjälper musklerna lite ialla fall och det kändes betydligt bättre idag!! Skönt! Fick bekanta mig med en riktig kelgris i Tarok som var helhärlig att rida...so far... :)

Helgen är ganska späckad med saker, så jag får se hur jag hinner uppdatera er. I morgon ska jag njuta av min fina familj och börja förbereda adventspyntningen som jag kommer göra på söndag, vilket betyder - ner i källaren och HITTA allt också!! Jag ska plocka i ording och "grovstäda" lite så jag bara har dammsugning och golvtorkning kvar på söndag! Lördag kväll ska jag till finaste Gittan och Mia i Figeholm en liten sväg!

Söndag blir det då städning alltså.

Nästa invägning är på måndag påminner jag er om...så ni vet... :)

Nu ska jag faktiskt gå och sova!!

Ha en fin kväll och en trevlig helg!!
Kram


Snyggingen Tarok. Bilden är lånad från ORK:s hemsida :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0