Hoppsan hejsan...inte riiiiiiktigt framme...

Nä...just det inte RIKTIGT framme än vid mitt första delmål...!! Dock hörrni, kära vänner är det inte ALLS långt kvar!! Fick kanonresultat även idag och återigen blev Gerd "stum av förvåning" (och skrämde mig igen med sitt..."men...men..gud vad konstigt alltså"..) över min drastiska fettprocentsminskning! :) (Hade sjunkit från 38% till 33,7% den här gången)

Tyckte att dagen var så ryyyysligt lång - trodde aldrig klockan skulle bli 15 så jag äntligen fick ställa mig på vågen!! Jag misstänker att Gerd ibland tror att jag inte är nöjd med mina resultat, men det ÄR jag - varje gång...jag blir bara så "tagen på sängen" liksom över att det "rasar på" så bra!!! Jag har lite svårt att smälta allt jag också!! (jinx jinx jinx nu säkert bara för det - hoppas inte). :)

Hade tänkt delge Gerd mina SPA-planer med fina prinsen, men det visade sig att hon redan visste om det! :) Gerd läser min blogg nämligen!! (hej, hej Gerd *vinka*) KUL!!! Ialla fall så diskuterade vi mina ätarplaner jag fick som vanligt sjyssta tips och råd! Vi kom fram till hur jag skulle "lägga upp" kuren under dessa två dagar och hittade en lösning som passar mig fint! Detaljer om detta kan vi ta när det närmar sig SPA-helgen! :) Förstår ju att ni är spända på att se mina fina resultat så här kommer de:

Håll till godo:

Varsågoda - skillnad från start till idag:

Startinfo (100818)
vikt hos Gerd: 88,9 kg

midjemått:
113 cm
mage: 118,5 cm
stuss: 107,5 cm
lår: 54 cm
överarm: 34 cm
BMI: 33,5

-------------------------------
Info vecka 5 (101011)
 vikt hos Gerd: 75,3 kg (-13,6 kg)

midjemått: 92 cm (- 21 cm)
mage: 105 cm (-13,5 cm)
stuss: 100 cm (-7,5 cm)
lår: 50 cm (-4,5 cm)
överarm: 29,5 cm (-4,5 cm)
BMI: 28,3 (inte längre fetma)!!!

Som ni ser så fattas det nu bara YNKA 300g innan jag når 75kg och ett par gram till efter det så är det belöningsdags!!! *wohooo!* Gerd och jag var ganska överrens om att det nästa gång kommer vara riktigt läge för att fira och boka in en belöning i form av härlig fotvård hos finaste Mia i Figgis!!! KUL! Det blir ju en "liten extra belöning" (oplanerad vid kurstarten) också i och med min och fina prinsens spaövernattning!! UNDERBART!! Mitt nästa besök hos Gerd blir onsdag 21 oktober så precis veckan innan spahelgen!!

Som en liten påminnelse då ska jag repetera mina planer (med cambridge) framöver. Jag håller ju på med Steg1 nu och kommer att "utvärdera" viktminskningen om en dryg vecka (lämpligtvis blir det ju när jag ska till Gerd nästa gång vilket blir om 10 dagar...det blir perfekt.) OM min viktminskning fortsätter att vara så här bra (1,5-2kg) i veckan hänger jag kvar här i detta steg. MEN om det inte känns tillfredsställande med den minskning som blir tills dess så kommer jag att köra igång på ren kur i ett par veckor igen sedan. Detta får ju blir efter spa och stockholmsresa förstås, men det kommer att bli så! Vill ha en liten snabbskjuts till 70kg nämligen för den dagen det står 69,x på vågen kommer jag börja planera för upptrappning på riktigt. Dock INTE INNAN detta!! Därav min önskan om snabbskjuts :)

Hur som helst är sjukt nöjd med dagens resultat och har bestämt mig för att köra på stenhårt och riktigt strikt setg1 nu igen i 10 dagar till fram till nästa invägning...Håll tummarna och häng mé!!! :)

Nu lämnar jag er för tv-soffan, älsklingen och stickningen!!

Ha en fin kväll!
Kram


Kommentarer
Postat av: Joanna Lundqvist

Grattis Jessica! Du är super duktig!!!

2010-10-11 @ 20:52:04
Postat av: Anita

Jeg heier fortsatt på deg, det her er KJEMPEBRA Jessica, og du fortjener en premie (spa)!!

Klem

2010-10-11 @ 21:10:07
Postat av: Corey

Congratz tjejen! Går fortfarande som på räls =) ... 300 hg till 75 ... räcker ju att gå på toa så nås målet .. Hi hi. Kämpa på! kram corey

2010-10-11 @ 21:20:02
Postat av: Anne

Hejsan



Du är ju super duktig! Å man känner ju sig så mycket gladare när man går ner i vikt oxå.

Jag kämpar oxå på men rasar inte i ditt tempo.

Behöver lägga in mer motion men har inte tagit tag ordentiligt i det!

När var det du skulle upp till stockholm?

kram Anne

2010-10-11 @ 21:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0