illa, illa, illa...inte bra alls...

Nä verkligen inte!!! :( Har ju varit alldeles för dålig på att uppdatera här. När jag sedan skulle in här igår, så var det något tekniskt problem med driften av sidan, så jag kunde inte skriva då heller...:(

Men nu är jag här igen! :) Jag är ju hemma på mammaledighet denna vecka - ni vet jag och Johan har jobbar ju varannan vecka. SÅ denna vecka jobbar han och jag är hemma med Emil-hjätat! ♥ Förra veckan hade jag ju ett GRYMT flyt i mitt äta-fyragånger-omdagen-problem! Åt ju soppa hemma på morgonen och sedan två stycken på jobbet...så var det bara maten kvar hemma sedan! :) Gick ju finfint. Den här veckan när jag är hemma är det SÅ SVÅRT att hinna med att passa "mattider" och hinna få i mig alla mina soppor innan kvällen. Det är ju fullt ös på Emil och han är desutom i en sådan period att han inte vill vara kvar ensam (ens en sekund) i ett rum om man själv går in i ett annat! Så det blir inte tre soppor och mat nu igen... :( Får i mig typ 2 soppor och sedan mat...och där stannar det...vet inte hur jag ska göra dessa dagar...måste hitta en bra rutin. Det löser sig ju säkert när man fått in vanan ORDENTLIGT med bäbis i huset (för det är inte det lättaste att få in en vana med) :) ♥ På jobbet funkar det ju kanon alla dagar så jag är glad för det så länge! Idag ordnar det sig iallafall för vi får besök av Emils faster Emmy vid lunchtid och mormor kommer i eftermiddag - ska passa på att både äta och duscha då! :)

Jag har misströstat till och från denna vecka, men jag tänker skylla på andra människor för det faktiskt!! :( När jag träffar folk som jag inte sett på länge så är det nästan INGEN som säger att det syns att jag tappat vikt!!!??? Hallå - jag har gått ner dryga 12kg hittils (vad jag vet sedan senaste besöket hos Gred)...syns inte det???? :( OM det syns...varför säger ni inte det då?!? :( Nu pratar jag både om mina nära vänner och "bara bekanta". Det roliga är att jag ofta blir "synad" neirfrån och upp, men ingen kommentar ges..? VARFÖR?? Det gäller både folk som vet och inte vet om att jag håller på med viktminskning! SKITTRÅKIGT att ingen "märker" något...:( Det kan ju inte vara så att det syns särskilt mycket då...och då kan man ju fråga sig om man inbillar sig själv att det syns...jag menar om ingen annan ser det..?? Min familj som ser mig varje dag (som har svårare att se skillnad från dag till dag) ser ju skilnaden och säger det ialla fall ♥ Skönt att de bryr sig åtminstone - det är ju de som är viktigast... :) min skeptiska och smärtsamt ärliga pappa kläckte spontat ur sig häromdagen: "Jädrar vad smal du är nu Jessica!!"...Det var ett viktigt kvitto på min framgång!! :) ...OCH min supergalna våg visade 75.2 i morse när jag smygvägde mig (det är ju nästan en vecka kvar till mitt nästa besök så jag tänkte bara "kolla av läget" lite) ...hoppas den funkar som sist...dvs att jag väger mer hemma än hos Gerd..! :) För vi vet ju alla vad det innebär i så fall vid nästa invägning!!! ♥

Har fått ett par frågor som jag tänkte ta upp. Elin: du undrade vad jag äter som 100g protein. Det varierar väldigt. Oftast blir det en köttbit eller nötfärsbiff som väger c:a 130g rå - för det blir lagom 100g tillagat. Jag är URDÅLIG på att "se" mängden så jag använder en hushållsvåg för att vara säker på att det blir rätt! :) På sikt är det ju meningen att man ska lära sig även det - att "se" hur mycket som är lagom att lägga på tallriken liksom. Men det kan jag inte än som sagt. :) Om köttbiten jag tänker äta väger mingre än 130g rå så kompletterar jag med lite annat (här höftar jag lite...men vääääldigt försiktigt...tar hellre lite mindre) exempelvis: kokt ägg, rökt skinka, LITE fetaost, LITE mozzarella eller liknande...Något av det alltså! :) Lägg sedan på extra mycket grönsaker istället! :) Ibland äter vi räkor (jag är INGEN fiskätare med skaldjur funkar) som jag lagar i traktörpanna med olivolja, mycket vitlök och sweetchilisås...!! Blir kanongott. 100g tillagade räkor väger ungefär 150g råa... :)

Lena: Det går finfint med stickningen! Övar och övar - jag stickar räta, aviga, slätstickning och har även gett mig på och lyckats (??) med resårstickning. Kan inte visa foto nu för jag har inget och stickningen ligger i finrummet där lille Filuren ligger och sover nu...visar en annan dag! :) Camilla och jag ska träffas på söndag för lite "stickjunta" igen...så får vi se vad det blir att lära sig då! :)

Nu har jag bokat en liten "love-getaway" till mig och finaste prinsen - avslöjar mer senare - måste gå och ta hand om en hungrig lite filur som precis har vaknat! :)

Ha en fin dag alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kan det inte vara så att folk inte törs säga något? De som inte vet att du kör viktminskning alltså? Om man säger att du gått ner, säger man ju samtidigt att du vägde för mycket och det vill man kanske inte? I alla fall inte om man bara är bekanta. Fast när det gäller nära vänner och de som vet att du går på diet och bloggar om det så borde de definitivt uppmärksamma det hela. I de fallen känns det lite taskigt att inte göra det.

2010-10-07 @ 21:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0