Så hände det då till slut...

Jag har tappat motivationen :( JAPP! Som bortblåst på bara ett par dagar!! :( Det började nog med (eller kanske snarare strax innan) viktsvackan nu när jag kollade vågen hemma...ja ni vet...INGENTING hade hänt på en dryg vecka! :( Sedan har det hängt i... :( Jag känner mig fläskigare än någonsin nu idag!! :( Magen har verkligen blivit större igen...

KAN ju försöka vara realist och gissa att det är lite PMS - både i "luften" och i kroppen (det är dags nämligen) ...men det är inte lätt att vara realist utan motivation! :) Det hela är fruktansvärt jobbigt! :( Har då "trillat dit" på fusk också! :( Ja eller hmmm...jag har ätit lite smörgåskex med smör (typ 4-6st) om dagen sedan i lördags... :( "Smyger" med dem när ingen ser dessutom *hahaha*...låter allvarligare än det är menat. Jag menar att jag tog inga när vi fikade, och Emil åt av dem, utan jag gick i skåpet sedan efteråt! :) Så EGENTLIGEN var jag inte "frestad" till det i situationen...utan fick begär efteråt (senare på kvällen)... I vilket fall som helst fusk är fusk!! :( *jäkla SKIT*!!! JOBBIGT som bara den!! Jag mår nog mer psykiskt dåligt av det hela än det EGENTLIGEN gör skada för viktminskningen...men som sagt det är nog så jobbigt!! :/ OCH ett jäkla nederlag!! FAN!! :(

Dessutom har jag haft konstant tuggummiorgie i munnen under den här perioden av "omotivation"...har tuggat tuggimmi som en galning och gjort PRECIS SÅ SOM MAN INTE ska med tuggummi - bytt till nytt en gång i kvarten typ!! :(

Måste på något sätt hitta tillbaks till min härliga motivation igen!! OCh ta mig ur den här "svackan"... Jag tänker ju inte på något sätt ge upp - det är inte det det handlar om!! Även om det känns riktigt seegt nu! Det var väldigt länge sedan jag åt en "riktig" måltid mat... :/

Men jag VET ju att jag snart är "framme"!!! Jag är ju inte alls långt till 70 och sedan ska jag bara in strax under så kommer livet (matlivet) att börja återgå till det normala i och med den riktiga upptrappningen!! Får inte GLÖMMA det liksom. Ser enormt mycket fram emot helgen då älsklingen och jag ska iväg på SPA, med trerätters och övernattning!! Dock är jag bekymrad över hur min kropp kommer att reagera på maten (detta är "svackan" som talar nu)...jag kommer bergis att gå upp två-tre kilo om jag äter...??? Inte så kul att tänka sig. Meningen är ju att vi ska slappna av och njuta...jobbigt att sitta och hänga upp sig på en brödbit då typ... men jaaa jag måste ju lära mig även det. Att äta korrekt ute alltså...även om det som vanligtvis är "korrekt" kanske blir lite "inkorrekt" som Steg1-måltid...men ändå...

Usch...måste på något sätt försöka skaka av mig detta... :( Och DEFINITIVT sluta "fuska" med smörgåsrån!! haha...men det är svårt att hitta tillbaks till motivationen. Hoppas eftermiddagen, kvällen och en natts sömn kan "råda bot" på allt...

Önskar er alla en fin dag ialla fall!! :)

Hoppas att lille Filuren vaknar nu - för vi måste äta och sedan åka på babsim...men sover han vidare så får vi missa det idag...han är ju lite förkyld stackarn och kanske är bättre att han hoppar över idag...vi får se...

Ha det bra
kram

Kommentarer
Postat av: Lena

Man FÅR ha svackor....:)... du kommer snart rasa i vikt igen...kanske inte lika fort som du gjort. Men du kommer att nå ditt mål. hejar på dej. :)

2010-10-20 @ 17:19:53
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0