...äta 4 gånger om dagen-problemet!!

Snikar åt mig lite bloggtid så här på lunchen...man "äter" ju inte särskilt mycket så det går ju att luncha vid datorn! :)

Jag vill skriva redan nu för jag kommer antagligen inte hinna/orka i kväll. :) Jobbar till 4 sedan ska jag åka och handla grejer till lille Filuren ♥ (håller på att försöka få bukt med väldigt hård liten magge..). Efter det så kommer både mamma och pappa en sväng och hälsar på i kväll...sedan ska jag äta och...ja tiden räcker inte till. Vill ju hinna umgås med mina underbara grabbar också! ♥

Igår blev det hastigt och lustigt också...ville hinna delge er mina resultat, men också ha tid med älsklingarna och komma i säng i tid! :) Glömde då lite saker som kan vara värt att berätta om. Jag har bl a  fått en fråga om hur ofta/mycket jag motionerar och svaret på denna fråga blir:

Jag tränar inte något speciellt just nu - MEN ambitionen är att ta upp lite träning på gym några dagar i veckan (gymkort har jag redan). Tanken var att börja nu när jag äter lite...så det blir en snar fråga att ta hand om. Vet inte om det bara blir gymmet eller 1dag gym och 1dag simma...till att börja med...sen får vi se! :)

I övrigt då så tillämpas s k vardagsmotion i form av cykel till jobbet när det är väder samt långpromenader med hunden (eller hund och vagn som det ju blir ibland) :) Har sedan två dagar tillbaks börjat med att gå tidiga morgonpromenader (50-60 minuter alltid) med Agathon, före frukost, de dagar jag jobbar och ändå måste upp liksom! Det är helt underbart skönt! Dels blir man mycket piggare under hela dagen och dels har man ju "gjort sitt" för dagen sedan. Sedan har jag ju ridningen på fredagar - men den tänker jag inte så mycket på som sport (fast det ÄR ju verkligen det) för det är mer nöje för mig! ♥ :) Det är den motionen jag får - just nu. Förhoppningen är alltså att ha möjlighet och tid att öka på med lite träning... vi får se när det blir! :)

Under besöket hos Gerd i går så diskuterade vi en massa olika saker. Dels berättade jag om mina "fusk" i helgen som var. Hur jag kände och resonerade då. Gerd tyckte (precis som jag själv) :) att jag varit kanonduktig och hanterat situationerna precis som man ska! Skönt att höra. Hon är även glad över min sannslösa motivation. :)

Jag påtalade även mitt problem med att jag missar min sista shake allt som oftast och fick tips om hur jag skulle göra. Jag delar upp alla mina tre shaker under dagen INNAN jag äter kvällsmat! Så nu har jag druckigt två och ska ta en tredje vid typ 15-tiden...Det kan vara den perfekta lösningen faktiskt! Betydligt enklare att hinna med alla då! :) Det som annars händer (om man äter "för lite") är att viktminskningen kan stagnera istället för att kroppen ställer in sig på "svält" och "sparlåga"...ja ni vet precis som i vanliga fall. Man KAN inte banta korrekt genom att inte äta...det går inte bra alls..  :)

Fick även en härlig "nyhet" (ja förutom mina finfina resultat då) :) att lite mjölk i teet då och då är helt okej även nu under steg 1 (när jag kommer till steg2 så kan jag ju dricka mjölk som vanligt). Dock inte för ofta...så vad jag bestämt mig för är att jag dricker te med mjölk lite som min "guldkant"...Kanske i soffan framför en bra film någon kväll eller liknande. Alltså bara ibland! :) Härligt!

Berättade även om mina hotellnätter i stockholm och planerna på att "frossa" i hotellfrukost. Gerd tyckte det var en jättebra ide om jag kände för det. Dels ger det mig ju något att se fram emot och dels blir det åter ett litet test för mig. Ja, alltså jag tänker äta som jag vill till frukosten men bara för det så får det ju absolut inte bli massa godis/snask eller onyttig mat övrig tid. Det är DET tänket som är viktigt att få - superviktigt för livsstilsförändringen som det ju handlar om med Cambrigekuren! :) 

Nåja nu ska jag jobba lite igen.

Önskar er en fantastisk eftermiddag och kväll!
Kram



Härliga höstfärger i vår trädgård...♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0