Dag 19...innehållsrik...

Nähe hörrni nu MÅSTE jag sluta!!! :( Idag har jag återigen haft en "DIPP"... :( Har känt som om det är en HELT OMÖJLIG uppgift jag dragit på mig...GÅ NER 25-30 kg...*prrffft* Hur i hela världen ska det gå till????? Jag bara undrar... Jag är nog antagligen dömd att vara en fläskig tjockis resten av mitt liv... :S

Jag vet ju så väl vad detta bottnar i...min otålighet. Jag har "guldfiskminnestålamod" nämligen...när det gäller ALLT! (trots att jag VET om att jag har det så undrar jag ibland var Emil fått sitt "obefintliga" tålamod ifrån) *hahaha* Jag har verkligen inte tålamod att vänta...någonsin! Då är det RÄTT JOBBIGT att försöka sig på att gå ner i vikt kan jag lova. Flera gånger idag har jag fått stanna upp och påminna mig själv om att jag faktiskt inte hållt på mer än två och en halv vecka...och har fått fantastiska resultat redan!! :)

En annan orsak till detta är nog också min "disbelief"...Jag tycker mig se skillnad när jag ser mig i spegeln. Jag krängde på mig mina gamla jeans idag i strl 42...OCH JAG FICK på mig dem!! :D Lite "vällde" det väl över, men jag fick igen dem utan att svimma av andnöd! :) Mina kläder sitter lösare och jag känner mig smalare...trots detta så misstror jag metoden, min våg och mig själv till och från... Idag till exempel mötte jag en vän som jag inte träffat på länge...Sist hon såg mig vägde jag nog närmare 90kg...MEN HON SA INGENTING!!! Hon pratade på som vanligt...hon såg alltså ingen skillnad på mig då (90kg) och nu (83 kg)...Alltså måste det vara inbillning det jag ser och upplever själv...??? Eller...? Varför SÄGER folk inte något annars?! :/

Misströstar lite extra nu också för att jag har ledsnat på smakerna på shakerna... :/ Ja choklad klarar jag av bra fortfarande, men har nu fått avsmak för alla de andra...Inte helt optimalt, men inte heller mycket att göra åt... jag får helt enkelt köra vidare resten av tiden på bara chokladen...det får gå!! Kanske kommer "aptiten" på andra smaker tillbaks! :D

Nä USCH!!! Nu hoppar vi över alla neggo-grejjer!! *tvi tvi tvi* Över till massa positiva saker istället:

MIN Blogg: Idag har jag fått veta att min blogg kommer att läggas upp på Cambridgekurens officiella svenska hemsida!!! I lite mindre form och efter deras mall, men dock MIN blogg!! Jättekul!! :D

Dag 19: Idag är det dag 19 - och den är snart över!!! I morgon blir det lite "historiskt" igen...20 - nytt tiotal!! snart 20 dagar på ren kur!! :) OCH för de som fortfarande kan räkna (dit hör tydligen inte jag märkte jag när jag läste igenom mina tidigare inlägg) :) så är det nu 12 dagar kvar på renkur..innan jag börjar med steg 1...

Andedräkten: hör egentligen inte till det positiva grejerna...men i alla fall... Återigen har jag blivit pinsamt medveten om stanken från min mun :/ Tycker det är lite jobbigt att pussa älsklingen (även om HAN aldrig skulle säga något om det) och tycker synd om Emil som jag andas på allt som oftast *stackarn*...MEN det jobbiga är att jag "återigen" blivit medveten om min dåliga andedräkt... vad hände emellan??? Gick jag omkring och luktade ruttet ur munnen hela dagrna utan att "veta om det"...och fick folk att kväljas när vi pratade?! *GUD VAD PINSAM jag ÄR!!!! :) *huga*

Såja...det var bättre!! Jag är jätteglad över möjligheten att få blogga på CK:s hemsida. Hoppas ju att jag kan inspirera/hjälpa och att jag inte inte skrämmer bort folk... :)

I morgon ska vi på babysim med underbara lille Filuren <3 HOPPAS han gillar det. :D Det blev då till att rusa ut i eftermiddagsstojet på stan och försöka hitta ett par badbyxor till älskade Emil-hjärtat!! Det blev ett par turkosa med blå bläckfiskar på! Emils polare Alwin och hans mamma kommer också och det blir lite fika hos oss efteråt...ja utan fikabröd för mig då förstås! :D

Jag har som jag nämde i gårdagens inlägg fått lite extra matfixering nu på sistone...kan inte sluta tänka på mat...det roliga är att jag inte tänker "ÅÅÅH jag vill äta det eller det NU" eller "ÅH vad gott det skulle vara med det eller det"...Nä jag tänker "ÅH GUD vad gott - det eller det ska jag äta sedan när jag får börja äta igen"  OCH NÖJER mig med den tanken liksom! Skönt att det är så.... :) Idag sniffade jag ORDENTLIGT i luften när jag gick förbi maxibageriet, grillen/sharken och lösgodiset...mmmmm vad det doftade underbart överallt! :) GÖTT att få laga mat sedan!! :)

Nä vet ni vad mina fina läsare - nu är det sängdags!! Är sååå trött det känns om om ögonen går i kors! Ska upp och stångas med underbare lille Filuren <3 nu.  Det är bara han och jag nu igen...pappan jobbar natt.. :/

Hoppas vi hörs i morgon igen!

Natti natti
Kram

PS. Det är roligt att folk inte riktigt lyssnar på vad man säger egentligen. Har kört ren kur nu i snart tre veckor och ÄNDÅ är det fortfarande några som säger saker som typ. "Jahaaa ska du bara äta soppor då varje dag?! vad äter du mer då? macka eller??" Vadå?! frukt måste du väl få äta...eller grönsaker"??? *hahahaha* varje gång så förklarar jag läget men så är det samma visa dagen efter. Varje gång jag förklarar hur ren kur funkar ser folk ut så här: 8O och säger alldeles matt: "NÄ GUUUUUUD vad jobbigt! Det skulle jag ALDRIG klara - det måste vara jättesvårt"...sedan tillägger de: "Äter du vanlig frukost då först på morgonen eller hur funkar det?!" *hahaha* och så börjar förvirringen om.. :D DS



Kommentarer
Postat av: emma

oh vad jag känner igen mig..

men tänk så duktiga vi är????

lycka till och massa pepp..

kram emma

2010-09-07 @ 12:35:59
URL: http://livskampen.blogg.se/
Postat av: Joanna Lundqvist

Hej Guldfisken! Jag följer din blogg varje dag och tycker att det är jättekul att läsa om hur det går för Dig! Visst det tar tid att gå ner i vikt, men tiden går så himla fort även om det inte känns just nu!!(T ex tänk att Emil är redan 8 månader!) Du har även inspirerad mig att själv ta tag i min övervikt (dock blir det inte Cambridge för min del) men ändå delar vi många likadana tankar och funderingar på vår resa till vår trivselvikt! Så fortsätt gärna vidare med skrivandet! Jag hejar på Dig! Många kramar från mig

2010-09-07 @ 17:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0