dag 2 - steg 1...

Det går bra nu...ja hittills idag ialla fall! :)

Jag Ä-T-E-R ju nu...ett steg1-mål mat om dagen! MEN jag ska ta ALLA mina tre shaker också!! Det är DET som är lite segt. Det är JÄTTESVÅRT att hitta "tid" och "hunger" till att äta 4 gånger om dagen nu plötsligt... För Gerd sa att man ska helst göra så...och inte som vid de "enstaka" steg1-målen man kan ta någon gång under ren kur - dvs att man dricker sin shake PRECIS INNAN man äter... Tror att det kanske är lättare när man äter typ "mellanmål" i form av frukt eller smörgås eller liknande...men jag måste ju vänja mig... Det kommer bli att äta BETYDLIGT oftare när jag äter normalt igen sen...med alla fasta måltider, alla mellanmål och kvällsmålet...ja käre tid! :)

Jag känner att det på något sätt "låser" sig nu...i huvudet alltså...Det har ju "rullat på" så HIMLA BRA med min viktminskning under den rena kuren...så ska man tillföra mat nu...går man inte UPP allt igen då? Enligt dieten och enligt Gerd så ÄR det ju inte SÅ...men psyket spelar in nu igen...måste försöka "släppa" det lite. Jag gissar att det blir bättre om - eller jag menar NÄR - jag trots steg 1 målet ändå får se att jag går ner i vikt. När jag ställer mig på vågen hos Gerd, första gången efter 1 vecka på steg 1... :) Ja jag HOPPAS att jag kan släppa det då... :)

Jag menar hallå...jag vet ju folk (inte minst min egen älskling ♥) som äter bara två eller till och med bara EN soppa om dagen och som vanligt under resten av dagen..och man GÅR ju ner då också...men aja..ni hajjar...det blir en konstig paradox... :)

Sitter just nu och "tragglar" med min sista shake...*fy vad jobbigt* Alltså vid 17:30-tiden var jag HUNGRIG...då lagade jag till och åt min MAT*...jag är mätt ÄN...hur jobbigt är det inte att "tvingas" äta när man inte är hungrig..?? :/   *(maten idag bestod av: Entrecôte med grönsaker, skysås och Dijinsenap) :D

Idag har vi varit på babysim lille underbare Filuren ♥ och jag. Det är SÅ kul! Emil gillar VERKLIGEN att vara i vattnet! :) Han "simmar" så fint med sina goa knubbisben!!! ♥ ♥ ♥

Just det - jag har ju handlat garn och stickor i dag!! Ska ju lära mig sticka nu är det tänkt. Snälla Camilla har lovat att lära mig. Vi ska ha "stickjunta" nu så jag blir en fena på att sticka! Första gången blir på lördag eftermiddag!! :) KUL!!!

Jaha..nä jag har inte så vansinnigt mycket mer att förtälja engentligen. Tänker se ett inspelat avsnitt av Förhäxad nu och sedan blir det sängen och stångas med lille Filuren ♥.

Förresten: HÖRRNI ALLIHOPA som varit här inne och läst och lämnat så FINA kommentarer och gratulationer!! TACK!!! TACK så JÄTTEMYCKET! Det betyder verkligen MASSOR!! ♥♥♥

Ha en fin kväll!

Sov Gott!
Kram

Fooooooood....fooooooood.....foooooooood :)


Kommentarer
Postat av: Lena

F-n så duktig du är.

2010-09-21 @ 22:33:59
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0