Dag 21...invägning nr 3

Japp...nu har dag 21 kommit och är snart över! Härligt att det rullar på! :)

Idag har jag haft lite bådeoch känslor. Har verkligen varit känslomässigt kluven... :) *haha* Ena stunden har jag känt att "åååh vad smidigt det går - det här blir kanon" och sedan har luften liksom gått ur mig och jag har känt att det är "omöjligt att gå ner allt jag vill ner" eller "usch vad tjock jag ser ut fortfarande".."har jag inte blivit lite smalare i ansiktet kanske?! hmmm...Men HERREGUD bestäm dig kvinna! *hahaha*

Jag har varit hos Gerd idag ju och det var kanon. Gerd är verkligen stöttande och peppar mig. Hon gav mig massor med bra tips på hur jag ska göra när jag får mina "dippar"... När det känns "oändligt" så ska jag försöka tänka i "små steg". Jag måste lära mig att sluta tänka på att "jag ska ner till 60-65kg". Jag måste komma ihåg mina delmål! Jag har ju satt delmål...ni som hängt med vet ju hur svårt det var för mig att hitta några och att dessutom komma på bra belöningar redan vid uppnådda delmål :) men jag har ju gjort det!! Då måste jag ju kunna "använda mig" av dem... Att jobba på det är en utmaning jag måste ta mig an! :)

Ja, mina veckoträffar med Gerd är verkligen viktiga känner jag! Inte bara för att man väger sig och så utan även för att få hjälp när man kör fast eller tappar motivationen... Nu blir det himla meckigt nästa vecka. Vi ska ju till ULLARED *kuligt* på onsdagen och hon har bara mottagning på måndagar och onsdagar. Nu på måndag blir för nära att väga mig känner jag och onsdagen är vi inte hemma. Alltså blev det så att jag inte har ny tid hos Gerd förrän nästa måndag igen - den 20 september!! Jag vill ju gärna träffa henne innan jag kör i gång på steg1 så...jaaa...det blir ju att "renkura" ett par dagar extra...börjar alltså min steg1-etapp den 20 istället för den 18.  Jaja det blir kanon! :) Dessutom har Gerd lovat att ringa mig under nästa vecka och ha lite "pepptalk" på torsdagen så jag får lite stöd ändå! Jättebra! Vägningen blir ju då först om nästan två veckor... kanske blir resultatet ännu lite roligare att se då :)

Gerd tror att steg1 passar mig bra! Det är väldigt många som går länge i det steget, för fortfarande har man visst en relativt snabb viktminskning även här. Jag har bestämt mig för att köra steg1 i 2-3 veckor och sedan göra en "utvärdering" av min viktminskning. Om jag inte tycker att jag går ner tillräckligt bra på steg 1 så så kommer jag att köra en omgång ren kur igen på 2 veckor. Därefter återupptar jag steg 1 igen. Idag diskuterade vi mina planer och jag berättade för Gerd att jag kommer gå kvar i steg 1 tills dess att jag väger under 75kg (ja fram tills dess att jag väger 70 ungefär helst). Först därefter kommer jag ta nästa steg i upptrappningen - dvs byta ut en shake till ett riktigt mål mat! Fick stöttning av Gerd i detta och hon kommer att hjälpa mig med motivationen! Jag har sagt till mig själv att jag ska göra en renkur-etapp till efter första steg 1 etappen (om det behövs) men sedan måste jag försöka att inte vara så "lat" och köra ren kur för snabbt resultat. Det ultimata vore ju om jag kunde gå ner rätt bra med steg 1 så man vänjer kroppen vid DEN viktminskningen istället...Hoppas det funkar! Håll tummarna!! :)

Nu kommer vi till det som ni alla väntat på...resultatet efter dagens invägning - inte illa efter bara tre veckor... :) Jag blev MEST förvånad över mitt magmått faktiskt!! Vilken skillnad (-3cm) på en vecka!! :)  OCH SOM NI SER: Första lilla delmålet avklarat!!! Jag är nu officiellt under 83kg!! Det var vad jag vägde när jag blev gravid!!! Nu är det ner under 80 som gäller - att få 70-tal på vågen!

Varsågoda:

Startinfo (100818)
vikt hos Gerd : 88,9 kg

midjemått:
113 cm
mage: 118,5 cm
stuss: 107,5 cm
lår: 54 cm
överarm: 34 cm
-------------------------------
Info vecka 3 (100908)
vikt hos Gerd : 82,6kg (-6,3 kg)

midjemått:
103 cm (- 10 cm)
mage: 113,5 cm (-5 cm)
stuss: 104,5 cm (-3 cm)
lår: 52 cm (-2 cm)
överarm: 31,5 cm (-2,5 cm)

Jag har nu "bara" 7,6 kg kvar till mitt första RIKTIGA delmål 75kg!!! Härligt härligt! Som vanligt peppar jag mig själv med ett "HURRA" och en klapp på axeln *klappklapp*

Nu ska jag göra kväll och faktiskt hoppa i säng! Lille Filuren och jag sover själva nu igen eftersom pappan jobbar :/

Ha en fin kväll alla!
Kram

PS. Dagens klipp uteblir idag...är för trött för att orka leta... Bjuder på en kul bild istället" DS


Kommentarer
Postat av: Lena

du är DUKTIG !!!!!

2010-09-08 @ 22:29:08
URL: http://lenahaga.blogg.se/
Postat av: Anita

Hurra Jessica! Tenk på la dance d'Helene!

2010-09-08 @ 22:44:36
Postat av: Corey

Det har som vanligt varit en underhållande vecka att läsa din blogg :) förstår att det blir tungt ibland men du gör ett superjobb och jag tror du kommer att klara både dina delmål och mål framöver ;). Grattis till första lilla delmålet!

2010-09-08 @ 23:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0