Dag 22... och... T minus 10 and counting

Hahaha...ja eller nästan ialla fall! :) Bara tio hela dagar kvar på ren kur nu. På elfte dagen (vad högtidligt det lät *hahaha*) ska jag börja med Steg1. Det blir då den 20 september...samma dag som jag ska träffa Gerd igen nästa gång.

OCH det här mina vänner betyder att från och med i morgon har jag så få dagar kvar på ren kur så att man kan använda sig av ENTAL för att ange dagarna!! Sedan har jag kört ren kur i lite mer än en månad!! Hörrni - EN MÅNAD!! Jag känner mig faktiskt lite småimpad av mig själv! :) Därefter är det då tänkt att jag ska gå på steg1 tills jag hamnar under 75 kg...jag HOPPAS  att det ska "räcka" med steg1 för fortsatt bra viktminskning...annars blir det en liten "genväg" på 2 veckor med ren kur igen...men HOPPAS HOPPAS det räcker med steg 1! :D

Då ska vi se...om vi räknar lite så har jag nu 2,6 kg kvar till 80kg och följdaktligen då 2,7kg kvar till 79,9... ska jag klara det på mina 10 dagar tror ni?! Det är nog på gränsen... Men visst vore det fantastiskt...om jag gick ner till strax under 80 innan jag började på steg 1 ...HOPPAS HOPPAS och håller alla tummar som finns...Annars är det nog inte jättelångt kvar dit ialla fall den 20...men jag håller tummarna lite i alla fall! :)

Idag har jag haft en bra dag! Jag har inte misströstat en enda gång!!! Dock är det så att jag börjar känna mig så trött! Alltså inte jobbigt, störande trött utan skönt "sovtrött". Det är ju helt ok, men lite jobbigt mitt på dagen! *hahaha*...får se om det hjälper att lägga mig liiite tidigare idag! Måste ju vara på topp i morgon kväll!! Då är det ju ridlektion nr 2 för mig! <3 Härligt

Det blir en kanondag i morgon. Jag och underbaraste ungen ska gå på stan med mormor och handla lite och sedan blir det en fika...bara te för mig...:) Så har jag ju ridningen på kvällen. KUL!

Älskingen har precis åkt till jobbet - sista natten för den här veckan. Nu är han ledig i en hel vecka innan han jobbar igen! Länge leve 7-dagarsskift! :) Han gick på kombinerad kur steg 2 (ett mål mat och två soppor om dagen) i 10 dagar och har på denna korta tid gått ner 6,9kg...RÄTT ORÄTTVIST om ni frågar MIG! Till och med Gerd var förvånad. Han fick inte fortsätta på steg 2...han fick gå till steg 3 (en soppa och två mål mat om dagen) för att få bort resterande 3-4 kg... ÅÅH om man hade det så "lätt" att gå ner... men, men min dag kommer den också...hoppas jag... :)

Och nu till lite mindre trevliga saker... när man går på ren kur är det väldigt svårt att undvika att bli förstoppad. Det låter lätt i broschyrer och annan information - men det är inte så i verkliga livet. I all information står det typ "om du blir trög i magen eller förstoppad - drick mer vatten"..."i sista hand behöver man ta laxermedel". Jag kan meddela att jag dricker MER ÄN NÅGONSIN. Jag tänker verkligen på att jag måste dricka mycket mer än "rekommendrat" för att undvika förstoppning!!! Trots detta så funkar min mage INTE ALLS!!!!! :( Jag har redan en gång fått ta Laxoberal för att kunna gå på toa...trots att jag efter det tänkt ÄNNU mer på att dricka massa vatten så blir det till att ta Laxoberal i kväll igen... :( Lite irriterande, men det är väl en liten bieffekt som man får ta. Det är ju över snart! :)

Här har ni dagens klipp: Inga kan älska som vi

Nu ska jag faktiskt göra kväll och ta natt!

Sov Gott alla
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0