Dag 26...

...har det hunnit bli idag! :)

Har haft en kanondag idag också! Har även idag klarat av att sitta med vid matbord av olika slag. På jobbet hade killarna "morgonfika" plötsligt och käkade smörgåsar till kaffet vid 9...Mackoman som man är så borde jag ju DÖTT där och då av att bli så suktad!! Inte då! Det klarade jag galant...drack te för sällskaps skull! :)

Vid lunch åt jag med en jobbarkompis som var och hämtade mat. Paj...med sallad och URsmaskigt bröd...jag drack chokladshake..det gick galant! ;)

Nu ikväll lagade älsklingen mat till sig så att det luktade vitlök i hela huset! *mmmmm* :) MEN...klarade det också!! Idag har jag däremot gett efter för en sak som suktat mig i kylskåpet under HELA min rena kur. Har ju SÅÅÅ saknat salt och "föll dit" idag...har ätit 2st cocktailcaprisar!! :) HERREGUDIHIMMELEN vad det smakade gott!! :) Har rådfrågat Gerd lite och detta är en "grönsak" som är fullt tillåten att äta i steg 1 så No harm done - men vad underbart det smakade!!!

På onsdag ska vi ju åka till Ullred älslingen och jag. Det kommer bli en VÄLDIGT lång och tröttsamdag på bara shakes. Så i samråd med Gerd har jag beslutat mig för att ta ett Steg1-mål också för att "dryga ut" med. Jag ska ta med mig ett kokt ägg och 50g skinka med gurkstavar, cocktailcapris och cornischon. :) Sedan kör jag på de sista 4 dagarna med ren kur...och så på måndagen kommer det "stora steget" att börja äta lite mat varje dag! :) Ja steg1-måltider alltså...forfarande kommer jag ju äta 3 shaker också... Men nu ska man äta 4 gånger per dag i stället... :) Får se hur det går!!

Jag har fått en MYCKET MÄRKLIG biverkning (är säker på att det är en biverkning - har aldrig haft så innan). Om jag inte dricker på ett litet tag så blir jag "luddig" i munnen!! Det känns alltså som om jag har fullt med ludd, damm eller katthår i munnen!! :/ Sedan dricker jag så försvinner det...men tar jag en liten "paus" mellan vatenintagen så blir det DIREKT luddigt i munnen... :/ Jobbigast är det när ja gär ute och går med hunden typ...och inte kan dricka på ett bra tag...*HUUUUGA* Någon annan som känt samma sak?



Nu har jag precis tagit min sista shake...Snart blir det mys i tv-soffan med underbara Prinsen!!!

Ha en fantastisk kväll hörrni!
Kram

PS: Ellinore! Tack för peppningen - heja på du också!! :D DS

 


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hahahaa, ludd i munnen lät konstigt.... Ja kroppen är ju makalös på att hitta på dumheter. :) Jag har bara min metallsmak i munnen, man undrar om man sugit på en järnbit.... Däremot gör min mens uppehåll verkar det som.... hm hm men det gör ju mindre. :) :) kram/Ella

2010-09-14 @ 07:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0