dag 3 - steg 1...ajajaj..

Ajajaj..usch vad mitt psyke har "spökat" med mig idag :( Jag har verkligen tyckt att min mage blivit större nu plötsligt...*haha*´Både när jag tittar på den när jag sitter och när jag tittar på den i spelgen... Det har varit ganska tufft att försöka intala mig själv att det bara är "dumheter"...för jag KOMMER INTE ATT GÅ UPP I VIKT NU - bara för att jag äter steg1-målet en gång om dagen...men jag tvivlar lite ialla fall... :(

Misstänker att oron sitter i sedan LCHF-försöket... Det jag äter i steg1 nu är ungefär det samma som jag åt till mat hela tiden på LCHF. Bortsett från att jag DÅ åt olika såser till...men annars såg tallriken likadan ut...Och jag gick INTE ner i vikt DÅ...så varför skulle jag göra det nu? :/ JOBBIGT...

HUUUUU - USCH vilken jobbig "svacka"...!!!!! *blääää* Nu får jag lov att lägga av och ta mig i kragen igen!!! HEPP!! Måste lära mig att lita på min kropp...den kommer att funka som "den ska" på Cambridgekuren...för som Gerd sa..."annars är det något som är verkligt FEL i din kropp"...och det är jag nästan helt säker på att det inte är...i kroppen iallafall...i knoppen vetefan... :)

Jag har ätit entrecôte med grönsaker även idag - lagade till två stora i går så det blev en lagom i går och en liiite mindre och en jätteliten över..Min älskling fick den "stora" som var kvar och jag tog den lilla...kompletterade mina 100g proteiner med ett kokt ägg istället...samma grönsaker som i går och så lite Dijonsenap på sidan... :)

Utöver min "kroppsuppfattningssvacka" så har jag varit så SJUKT sugen på godis, chips, nötter etc under dagen idag...kände knappt igen mig själv...det var väldigt länge sedan jag var sugen på sån't...KAN ha med det faktum att göra att man börjat äta kanske...och inte MAT är prio 1 på "vill-ha-listan" längre...eller så är det den gamla hederliga "lingonveckans" förtjänst...*haha* Jag har bland annat suktat efter Ahlgrens bilar...som är min STOOOORA last när det kommer till godis! *mmm* MEN - de finns ju kvar även efter att jag "slutat" med shakerna och börjat äta igen...ni vet då när man få lov att "sätta guldkant" på helgerna! :)

Under oktober (ev början på november) så ska vi åka till Stockholm och hälsa på lite släkt och vänner. För smidighetens skull kommer vi bo på hotell (First Hotel Royal Star i Älvsjö) som ligger bra i förhållande till alla vi ska besöka. Då kommer jag äta hotellfrukost har jag bestämt! Jag ska naturligtvis inte ÖVERDRIVA på något sätt och kommer inte ta massa bacon och ägg etc (för det var det enda jag fick äta sist eftersom jag då gick på LCHF)...men jag kommer äta smörgås...SMÖRGÅS!!! *mmmmm* rostat också kanske. (Är en SUCKER for toast) :) Ja jag kommer ta även** den dagen (eller de 2 dagarna) och "fuska" - i alla fall med frukosten. Däremot kommer jag äta "bra och nyttigt" övriga måltider och även äta ev shaker förstås! :)

**För er som inte hängt med - så har jag utsett två "frossardagar" då jag bestämt att jag får äta precis HUR och VAD jag vill, oavsett var i kuren jag är. Det är julafton och julbordet med jobbet. Efter och innan dessa dagar kommer jag äta precis som jag ska... :) 

Just det - VET ni vad jag mer LÄNGTAR efter att få smaka...MJÖLK!!!! GUD vad GOTT med MJÖLK!!! Är en riktig mjölkdrickare!! Både till mat och i te och kaffe...Åhhhh snälla ta mig dit fort!!! :)

I morgon ska jag och lille Filuren åka till min vän Marlene som är mamma till Emils kompis Alwin. De är nästan precis lika gamla (det skiljer 3 veckor mellan dem) och de ska få lattja lite tänkte vi...Mammorna ska fika..jag ska dricka te bara (utan mjölk :/..) med andra ord!!

Nu är det faktiskt så att jag ska ta kväll!! JAPP - jag har haft så sena kvällar hittills i veckan så jag behöver varva ner lite idag. Ska kolla på inspelade avsnitt av Förhäxad idag igen. Spela in den nya serien på 4:an (tror jag - KANSKE ser den) och kommer dyka i säng INNAN 22:30!! Skönt!

Önskar er en fantastisk onsdagkväll!
Kram

...Laster...♥

     





Kommentarer
Postat av: Josefine

Ahlgrens bilar finns kvar även om några månader. Det går fort och sedan kan du äta lite såna ibland. Fast jag har det där problemet också. Jag har löst det genom att införa en Nutrilett bar i någon typisk godissmak som ett av mina mål om dagen. Det känns lite skumt på sätt och vis, men det håller godisbehovet något så när i schack och jag håller koll på kalorierna.

Förresten, Förhäxad tittar jag också på. Jag har de första sex säsongerna på dvd. Ett resultat av ett idogt önskande till jul och födelsedagar :).

2010-09-22 @ 21:17:12
URL: http://siggesot.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0