dag 4 - steg 1 :)

...och åter har vi haft en kanondag som rullat på bra! Jag har inte misströstat så mycket idag. Har visserligen inte haft tid heller för Emil har varit lite kinkig...stackan ♥ han håller nog på att få tänder... :)

Idag skulle vi åkt till Marlene och Alwin egentligen ju, men det körde ihop sig lite för mig. Jag hade tid för massage i eftermiddag (ni vet för min massiva huvudvärk) så jag skulle vara i Figgis vid 15:45. Innan dess så skulle vi vart i Påskallavik, men då plötsligt strax före lunch ringde hantverkarn som vi anlitat till fönsterrmålning och meddelade att han tänkte komma och börja idag vid kl 13...jaha...jag bestämde mig för att vänta in honom (för att inte stora "stygga" vakthunden Agathon skulle bli ilsken och skälla så husse vaknade) och tänkte åka direkt när han kom..klockan blev 13...13:30...14:00...14:15 ringde han och sa att han inte kom trots allt...han fick åka hem till sjuka barn...jaha...blev lite för sent för oss att åka till P-vik så vi fick "omgruppera" oss till en annan dag! HOPPAS det går bättre DÅ! Hantverkare....pffft!

Kom i alla fall iväg på massage i eftermiddags!!! GUD vad skönt..Gittan gick HÅRT åt min rygg, men det behövdes verkligen!!! Gud vad skönt det känns nu..huvudvärken är som bortblåst..hade typ 20 knutor på vänster sida av ryggen...konstigt att jag haft ont i vänstra delen av huvudet liksom...!! :)



I morgon ska jag Emil gå på stan lite tänkte jag...om han är lite mindre kinkig förstås...Vi ska se om vi kan handla lite med presentkortet vi fått på NameIT och kika på en liten kompletternande fördelsedagspresent till mamma (mormor) ♥ som fyller år på söndag. Då ska vi dit på kalas...jag får ju förstås inte fika, men kan äta mat med de andra ialla fall! Skulle få kött och skysås med sallad och stekta kantareller...de andra får hasselbackspotatis och gräddsås till också tror jag...sedan blir det väl efterrätt i form av någon tårta eller nåt...För alla utom mig förstås... :) KANSKE festar jag till det lite och "fuskar" med lite mjölk i mitt te eller kaffe...men inga godsaker! :)

Idag har jag lagat en "ny" rätt...som jag blev galet sugen på - men aldrig gjort. Hade inget recept heller...gjorde bara lite som jag tyckte... :) Räkor med paprika, vitlök, chili och färska provenceörter... :) Det blev smaskens värre!! :) Till det..gurka och tomat... :) Drack ett halvt glas cola zero till det...men det hade både kunna haft och mist kan jag säga...gjorde varken till eller från :)

I morgon redan blir det "fest" ja...just det...Då har vi ju årlig höstfest med jobbet...mingel, bowling och mat... TREVLIGT och gott ska det bli! Kommer nog tulla LITE LITE på coleslaw och bbq-såsen, men håller mig i från alkoholen och godiset... :)

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på tv...vill komma i säng tidigt idag också känner jag!

Ha en fin kväll alla! En liten extra tanke till dig LENA ♥♥♥ i kväll!! :(
Kram

Dagens rätt... :)








 

 


Kommentarer
Postat av: tessan

Jag. håller på dej Jessica! Maten såg helt gudomlig ut måste jag säga :-) . Bilderna du lagt ut e ju på en helt annan person. VILKEN SKILLNAD. Du måste verkligen va stolt över dej själv. Kram.

2010-09-23 @ 22:38:26
Postat av: Lena

Tack Jessica /kram <3

2010-09-23 @ 23:14:06
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0