Dag...16... :)

Dåså..då var det bara 12 dagar kvar på första omgången med ren kur! GÖTT att det går så fort...(Ja det säger jag IDAG...i morgon och på söndag har jag "jäveldagar" då älsklingen jobbar 12-timmarspass..dagtid...de dagarna brukar gå såååååååååå långsamt) :(

Hur som helst har haft en kanondag idag!! Slutade tidigt på jobbet (13:30) så jag fick en härlig eftermiddag med mina underbara pojkar!! Så var jag då på RIDSKOLAN i kväll!!! :) ÅH vad fantastikt kul det var!! Min första lektion på 23 år klarade jag med bravur (om jag få säga det själv) fick beröm av ridläraren också faktiskt! Jag fick stifta bekantskap men fina, fina Leupold. Han är svenskt halvblod och störst (ev näst störst, det rådde lite förvirring om huruvida han eller hans syster var störst) i stallet!! Han mäter dryga 175cm i mankhöjd!!! Jag kunde gå upprätt under hans huvud... :) Men VILKEN underbar häst!! <3  

Alltså ridningen är verkligen som att cykla...har man lärt sig det en gång så sitter det i...jag längtar redan till nästa fredag!! <3 MEN...Huuuuuuu vad "ont" i mina ben jag har!!! :/ Jag känner mig "skakig" och "ostadig" på benen...*hahaha* snacka om O-T-R-Ä-N-A-D... :) Det kryper i låren (på insidan) och jag kan inte på NÅGOT SÄTT få ihop mina knän utan "yttre hjälp" av händerna som trycker i hop dem från utsidan... :) Undrar hur det blir i morgon och i övermorgon...

Jag var lite osäker på hur jobbigt det skulle bli med ridningen så för säkerhetsskull så åt jag min sista shake innan jag åkte till stallet...men påföljd att jag nu känner mig lite "sugen" på något....lite småhungrig liksom. Kommer antagligen lägga mig med kurrande mage ikväll :/ MEN så trött som jag är så somnar jag nog gott ändå! :-) Ska "lyxa till det" lite med gott melontuggummi från V6.... :) 

Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på Criminal Minds och tugga melontuggummi! :-)

Bifogar en bild ("lånat" från ORK:s hemsida) på fina, fina Leupold...

Hörrni - ha en fantastisk fredag!!
Kram


Kommentarer
Postat av: Lena

Misstänker att du kommer att ha världens träningsvärk i morron. Det brukade jag ha när jag inte hade ridit på ett tag förut när jag hade hästar.MEN DET ÄR SOM DOM SÄGER ... ONT SKA MED ONT FÖRGÅS

Ha en trevlig helg. :)

2010-09-03 @ 22:14:48
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0