Hur mycket gör nya rutiner tro...?

Jaaa alltså motionsrutiner..typ... :) Vi måste försöka få till någon slags fungerade rutin på morgonen nu! Det kör verkligen ihop sig de dagarna jag jobbar...alltså....fundera och hitta lösning.

Jag tror att om vi kan få igång vår sannslöst MORGONTRÖTTA ridgeback lite tidigare så skulle det lösa en hel del faktiskt. Följdaktligen är det nu bestämt att JAG ska upp tidigare!! Nu är jag ganska LAT av mig - väntar till Emil vaknar innan jag pallrar mig upp även på jobbdagar!!! Visst det funkar ju när han vaknar 5:30-6:00...men i morse vaknade han inte förrän 07:00..hur blir det då liksom? HUGA!! Nä UPP med tuppen vid typ 5:45-6:00 och UT med hunden på morgonen!!! En (minst) 50-minuterspromenad innan frukost och dusch kan bli riktigt kanon!! Dessutom - då han man ju "gjort" sitt liksom...på eftermiddagen är det sedan husses tur att gå ut på långpromenad. :)

Om jag inför detta och efterlever det, så kommer morgonen bli MYCKET mindre rörig! Alla kan "vakna" och morna sig i sin egen takt (utom stackars Agathon då) :D haha...men han kommer nog att uppskatta dessa tidiga morgonpromenader när han kommer på att han slipper BARNVAGNEN de dagarna! Annars är den lite "jobbig" och i vägen tycker han! :)

Dessutom om man har en fin morgonrutin redan nu så blir det ju ÄNNU bättre sedan när Emil blivit större och kanske hela familjen vill äta frukost och mysa tillsammans även på vardagmornar!! :) De andra kommer ju ha vaknat och gått upp lagom till vi kommer in igen! :) Jag har frivilligt anmält mitt intresse till morgonpromenaden, men Johan vill gärna också ta den ibland..det kan han få..ibland! Jag tänkte att det kanske är ÄNNU effektivare att gå ut på morgonen..ja ni vet...innan frukost...Det ska visst vara extra bra för fettförbränningen! ;)

Vi får väl se om de inplanerade nya rutinerna gör någon skillnad i viktminskning...det lär väl märkas liksom...på våg-informationen från Gerd vid varje invägning... :) 

Nähe..nu ska jag äta...sedan blir det soffan och det är stickning som gäller... :)

Ha en fin kväll!
Kram



Ska nog börja väga mig på det här sättet istället! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0