Invägning idag igen...*wohoooo* :)

Ja! Idag var det då upp till bevis...vad har en hel månad på ren kur gett? Ska jag klara 80-strecket..och ur många centimetrar har jag tappat?!

Lite indikationer fick vi ju faktiskt i samband med min shopping i Ullared där allt införskaffades i mindre storlekar än vanligt! *kul* men nu ska ni får höra....SÄTT er ner för sjutton!!!

Jag kom till Gerd som vid 17:30 och hon sa "vi kör en vägning så har vi den gjord"...OK...sagt och gjort. (Håller lite på resultatet) ;) När jag vägt mig tog Gerd den lilla pappersremsan och vi gick in på hennes rum igen.... Då händer detta:

Gerd:"...men...jag tror att det är något fel med vågen....eller jag menar något måste ha blivit fel...?? Herregud...fettmassan har ju minskat HUR MYCKET som helst...det är inte så vanligt, knappt normalt...vad har du GJORT egentligen?!" har du ökat på motionen eller nå't..?? är du ute mer och går..???

Jag:"...eeeh vaddå fel...nääääe JAG vet inte...jag har inte gjort någonting annorlunda än de andra veckorna...förutom att jag åt ett steg 1 mål när vi var i Ullared...men jag åt ju kräftor en annan vecka....så näää jag vet inte..."

Jaaa ni när förvirringen lagt sig så kom Gerd fram till att jag hade helt ENASTÅENDE resultat på denna sista en och en halva veckan!!!! GÖTT!! Mätte mig även hemma och HÄR mina kära vänner kommer resultatet (har lagt till fettmassaresultet som Gerd blev så förvånad över)!!

Varsågoda - skillnad från start till idag:

Startinfo (100818)
vikt hos Gerd : 88,9 kg

midjemått:
113 cm
mage: 118,5 cm
stuss: 107,5 cm
lår: 54 cm
överarm: 34 cm
fettmassa: 43,8%
-------------------------------
Info vecka 4 (100920)
vikt hos Gerd : 79,9kg (-9 kg)

midjemått:
 98 cm (- 15 cm)
mage: 110,5 cm (-8,5 cm)
stuss: 102,5 cm (-5 cm)
lår: 50,5 cm (-4 cm)
överarm: 30,5 cm (-3,5 cm)
fettmassa: 37,3% (6,5%)


På kul får ni föregående veckas resultat också (med veckans resultatskillnad inom parentes):

Info vecka 3
(100908)
vikt hos Gerd : 82,6kg (-2,7 kg)

midjemått:
103 cm (- 5 cm)
mage: 113,5 cm (-3,5 cm)
stuss: 104,5 cm (-2 cm)
lår: 52 cm (-1,5 cm)
överarm: 31,5 cm (-1 cm)
fettmassa: 41,0% (3,7%)

Inte illa pinkat på en vecka va?! Eller på en månad heller för den delen!!

Som ni ser har vi all anledning att FIRA lite!! Jag hamnade UNDER 80kg till steg 1- dagen idag!! HELT fantastiskt! Som vanligt blir jag tvungen att hurra lite för mig själv HURRA HURRA - och en klapp på axeln *klappklapp*

Vi diskuterade sedan lite om hur jag ska gå till väga nu och vad vi tror om utsikterna för mig. Gerd tror inte på att jag kommer att behöva gå på ren kur mer...hon tror att jag kommer vara nöjd med den viktminskning jag får på Steg1. Vi får väl se...jag vet ju lite hur jag tänkt och kommer att "utvärdera" steg1-viktminskningen om ett par veckor...så går vi från det! :)

Här kommer en första liten jämförelsebil - ansiktet...skillnad?! Själv tycker jag nog det...men jag kan ju inbilla mig...vad tycker ni?!


JULI 2010


september 2010


Kommentarer
Postat av: Ellinor

WOW WOW WOW vilken skillnad på bilderna och vilket resultat!! JÄTTE bra jobbat!! Underbart att få börja äta lite igen. Jag åt 100 gram protein igår och drack sen min shake direkt efteråt. MÄTT blev jag. Men jag tror att det fungerar bättre för mig att ta shaken samtidigt så att man inte glömmer bort den??. STORT grattis till din fina viktminskning - nu fortsätter den mot nya mål. kram/Ella

2010-09-21 @ 07:26:57
Postat av: Josefine

Det är definitivt en skillnad i ansiktet. Du har mer markerade drag på den nya bilden. Ganska stor skillnad tycker jag. Jag försöker kämpa på här på mitt håll med blandat resultat. Jag känner mig lätt lite svag och får ont i huvudet och då är det svårt att hålla fast vid dieten. Men det går neråt i alla fall :).

2010-09-21 @ 10:09:12
URL: http://siggesot.livejournal.com
Postat av: Anita

Jeg er kjempestolt av deg!! Det er en stor forskjell allerede! Så flink du er! Stå på videre, så når du ditt final goal også.

Bisous

2010-09-21 @ 20:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0