Men...var tog LÖRDAGEN vägen?!

Jag begriper ingenting...lördagen kom och försvann liksom. Hann inte ens in här och skriva! :) Ja det är inte mycket att göra åt, hur som helst....här är jag ju nu ialla fall... :)

Höstfesten vill ni förstås veta hur det gick på. Det gick fint! Jag hade ju innan bestämt att jag "fick lov" att ta lite av ev såser på buffen utöver allt kött och grönsakerna. Innan mat och bowling så minglades det lite med fördrink (utan alkohol för mig förstås) och tilltugg. Bland tilltuggen fanns några små gurkstavar - kanon för mig ju, men fler ville ha av dem så de tog slut fort...eftersom de var så få... Under bowlingen fattade jag ett beslut om att jag faktiskt fick smaka på det andra tilltugget också...det var majschips (tortillachips som till taco alltså) med salsa och aiolidipp - åt nog typ 15-20st...en och annan liten chilinöt slank ner också! :D MEN det är sedan RESTEN av kvällen som jag känner är viktig...jag höll därefter min plan OCH tackade även nej till efterrätt - glass med varm bärsås... :) Bara för att jag smakade på snacksen så betyder inte det att jag ska släppa lös helt  - eller "me laisser aller" - som fransmännen säger... :) Drack isvatten och en HALV cola light under kvälles lopp! :) Är supernöjd med mig själv! Dock säger mitt psyke mig att jag under denna HELG blivit fläskig om magen igen...mer än innan... lite jobbigt...men får skaka av mig de dumheterna!! :( 

Lördagen "kom och gick" som sagt. Åt EXAKT som man ska under hela dagen (Ni vet - tre soppor och ett steg1-mål...fast nu kom jag på att det bara blev två soppor nu igen :/...). På eftermiddagen var jag hos Camilla som ska lära mig att sticka (och även virka på sikt)! Första lektionen gick kanon - och jag övar och övar!! Det är bland annat en av anledningarna till min frånvaro igår...Övar på att sticka!! Dessutom har vi en liten 9-månaders kille som har väääääääääääääääldigt svårt att komma till ro och somna på kvällarna nu sedan typ tre dagar, så det blir långa kvällar... Lilla hjärtat! Men det hör visst till utvecklingen tycker jag mig minnas att BVC-Ulla-Carin sade sist vi sågs...det går över :D

Idag har vi varit på kalas hos min fina mamma - bästa mamman i världen fyller år idag! ♥♥♥
DÅ tänker ni, så "fuskades" det "igen"...? NÄ!! Eller jaaa fast näää....hahaha...jag är såååå dåligt på att "fuska"... Fina, fina mamsen fixade så jag fick vad jag får lov att äta! Kött och grönsaker (färska, kokta och inlagda) till maten fick jag Loka. "Fusket" bestod i att hon hade lite smör på de kokta grönsakerna och köttet + kantarellerna stektes i smör och inte i olivolja (som jag gjort med min mat hittils i steg1). DESSUTOM - så smakade jag 2 plommon och ett hallon + mjölk i mitt te...HUUUGA! Ja det var mitt fusk...De andra åt gräddsås med kantareller i - jag åt skysås och kantareller. De anda fick tårta till efterrätt - jag "lyxade till" mitt te med lite mjölk istället... Plommonen och hallonet smakade jag på innan maten... :)

Så hörrni det var min helg det. Trots mitt "snesteg" i fredags (som jag står för till 100%) så har jag klarat mig från att "me laisser aller"  under resten av helgen :D  Nu kör vi på som vanligt hörrni! Tre soppor och ett steg 1 mål om dagen. Jag MÅSTE få till det med mina 3 (TRE) shaker...det är så svårt. Idag kommer det INTE bli av heller...har nämligen precis tagit min andra shake nu... Åt frukostshake och sedan lunch hos mamma ju...och ja...nu var jag hungrig...men inte längre efter shaken... :) GALET!! men inte mycket att göra åt! :)

Nu blir det tv-soffan med ÄLSKLINGEN ♥ - Irene Huss på 5:an!!!

Ha en fin kväll!
Kram



Stickar och repar upp, stickar och repar upp...nu stickar jag bara på istället så får Camilla bedöma mitt "konstverk" sedan!!! HAHAHA...


Kommentarer
Postat av: Ellinor

HÄRLIGT jobbat med så lite "fusk"! KÄnslan i kroppen är ju underbar när man känner att man har kontroll på situationen. En fundering jag har angående ditt matmål. Äter du inga kolhydrater alls? Jag har ju kört upptrappning 1 vecka med 3 ck och 1 mål. Då har jag ätit omelett med bacon ex ca 100 gram. Men är det bättre att fortsätta äta kolhydratfattig kost även efter upptrappningen? Det känns inte som några bekymmer alls att göra det. Men vad är bättre?? På komb kur ska man ju äta 3 ck och 1 mat enligt tallriksmodellen. Ha en härlig dag, här fick jag skrapa bilrutan i morse.. Burr.... :) kram/Ella

2010-09-27 @ 07:28:53
Postat av: Elin

Kul att det går så bra för dej! =) Jag går också på CK och är inne på min tredje vecka med renkur.. Varför tar du inte sista shaken vid nio? Det gör jag och det funkar superbra! =) Hur mycke hade du gått upp nu efter den där festen i lördags? Jag ska på fest på lördag och gruvar mej lite för att jag ska kunna hålla mej till att bara dricka alkohol och helt strunta i allt tilltugg.. /Elin

2010-09-27 @ 10:55:42
Postat av: Josefine

När jag fuskar är det betydligt värre, tårta och så. Fast jag är lite stolt över att det inte skett särskilt ofta. Jag åt tårta på Lillkillens dop och sedan lite smörgåstårta dagarna efter. Slutade dock med det relativt snart eftersom jag insåg att den inte var bantningsmat precis. Jag har lite svårt att stå emot när jag blir trött och får ont i huvudet, vilket händer då och då, men jag lyckas i alla fall med att ta till hyfsat nyttig mat när det blir så och det känns ju bra. Godis har jag inte köpt eller ätit på länge, hurra. Jag klarar suget genom att byta ut en måltid per dag mot en allevo måltidsbar. Långa promenader med barnvagnen kompletterar dieten.

Att gå på ren kur i fyra veckor känns som något av en bragd faktiskt. Jag är inte säker på att jag skulle fixa det.

2010-09-27 @ 22:02:47
URL: http://siggesot.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0