Viktuppgång...?

Ett till extra inlägg (låter snart som "trafikredaktionen"...hahaha) med anledning av en fråga som kändes viktig att svara separat på. (Det är nämligen så att jag inte kommer forstätta svara på varje fråga jag får med ett enskilt inlägg...kommer det fler frågor framöver så bakar jag in dem i mina dagliga inlägg.) :)

Elin (välkommen till min blogg förresten) undrade hur mycket jag hade gått upp sedan festen i fredags. Ni som följt mig från början vet ju att jag har en GALEN våg hemma så den är inte mycket att lita på. Dock så springer jag ju (som ni också vet) och "smygväger" mig på den ibland i alla fall. ;D OCH... MIN GALNA våg visade inte någon som helst viktuppgång denna helg...dock en liten nedgång på ett drygt kilo sedan jag stod på den sist (vilket var i onsdags tror jag...är inte säker...). Så slutsatsen blir då att jag INTE haft någon viktuppgång sedan festen.. :) *yaaay*...MEN Elin glöm inte det jag skrev om att jag "fuskade" med några snacks...hade dock tillräckligt med "pli" på mig själv för att låta bli resten...att INTE tänka "jaja, men nu har jag ju redan fuskat genom att äta snacks så "skit samma" om jag fortsätter"!! Det är DET som är den RIKTIGT FARLIGA FÄLLAN!!!
Känner du dig det minsta osäker på om du ska kunna "hålla" dig så "testa" inte att äta något över huvudtaget...det är mitt TIPS...men inte någon pekpinne :)

Det du funderade på rörande min sista shake så har jag inte haft några som helst problem att ta den under REN KUR (tog faktiskt också min sista shake vid 21-tiden då), men jag ska ju äta 4 gånger om dagen nu (3 shaker och ett steg1-mål) och det är DÄR ekvationen inte går i hop... Äter shake till frukost och lunch sedan steg1-mat till middag vid typ 17-18-tiden...då blir jag inte hungrig mer sedan den kvällen nämligen. Och - för de som undrar - NEJ det är inte nu jag ska ta bort en soppa och ersätta med mat!! Därav mitt dilemma... Får i mig för lite....gissar jag...måste kolla upp detta med Gerd. Jag MÅSTE ju lära mig att äta fler än tre gånger om dagen!!!

Jaja...nu måste jag jobba lite igen!

Ha en fin dag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad schysst att du svarade du snabbt! =) Jag fungerar precis som du..endera äter jag allt eller så hoppar jag över allt! Så därför hoppar jag nog mat och snacks..men vin blir det! =)

2010-09-27 @ 21:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0