visst är det härligt när...

...man får ändra sig PRECIS hur många gånger man vill...? Ni vet, tills man hittar RÄTT och det man verkligen vill och det som verkilgen passar en??? :)

För jag har - surprise sursprise - ändrat mig igen...idag faktiskt!! Hahahaha...ombyte förnöjer!! :)

Efter min senaste plan  - den jag skrev om sist, så har jag varit och vägt mig en gång till hos Gerd. Hade hoppast på viktnedgång, men hade ÅTERIGEN gått upp...7hg bara som tur var. De låg säkert kvar från "sista frossardagen" jag hade innan jag påbörjade min strikta steg 4 diet :) Det kunde varit MYCKET värre och jag väljer att se det så - på ett positivt sätt annars bryter jag ihop igen.. ;)

Min plan var att köra strikt steg 4 och inte unna mig "regelbundna" helgguldkanter" än utan ta någon extradag då och då...som jag unnade mig "lite extra". Gerd var på och tyckte det var en kanonplan - särskilt den biten och mina sänkta krav på mig själv ;). Jag berättade även om den del "uppoffringar" jag gjort i kosten för att "skynda på" viktminskningen lite... Nu funkade det ju inte ialla fall direkt som planerat...tyvärr...det var ett jäkla bakslag, men jag får inte ge upp... Jag fick "hemläxa" i form av matredovisning. Jag har nu inte en hel vecka (7dagar) noterat ALLT jag ätit....ALLT även om det ibland (som i går och i fredags) inte varit helt enligt dieten. Detta för att Gerd ska titta igenom det hela och se om jag gör något "fel" i kosthållningen eller om allt beror på "frossardagarna"...

Hur som helst, har som sagt ändrat mig IGEN!! :) Jag har kommit igång jättebra med regelbunden träining och känner att det är KUL! Jag kör (utöver träningen på gymmet/simningen) mina raska promenader på förmiddagen/morgonen och ibland blir det en eller annan extra promenad.  Motionsscykeln har jag inte kommit i närheten av än, men ambitionen finns där...det viktigaste är ju att huvudmotionen funkar!! Cyklingen får blir extra...tills våren kommer då man kan cykla mer ute - då är jag en sådan som hellre cyklar än tar bilen - det är ju bra!! :)

Som sagt...min nya plan... ska ta den med Gerd nästa gång vi ska ses, vilket blir den 28 feb. Jag har återigen stött och blött och vänt och vridit och kommit fram till att jag inte vill "kämpa" sönder mig med viknedgången i cambridge. Jag föredrar att KÄMPA för att HÅLLA VIKTEN...vilket skulle vara typ 64-65kg...+/- något kg hit eller dit... För att kunna göra det så måste jag ju NER dit...och det tänker jag göra på KUR!!! Japp - här svängde jag360 grader!!! Jamen varför inte?! Många andra av Cambridge "kunder" går ju ner ALL sin vikt med ren kur och trappar sedan upp...varför ska jag vara något undantag?! Gerd påpekar varje gång vi ses att jag har HELT rätt tänk, att jag gör rätt sorts val i vardagen etc...ja men vad bra!! Jag VET ju hur man äter rätt och jag motionerar regelbundet...så jag vet hur jag ska hålla min vikt...men det är ju segt att hålla på med det nu...innan jag kommit till min målvikt?!?!? :/ Jag har därför bestämt mig för att köra ren kur igen....För att tjoffa ner mina kilon dit jag vill och sedan trappa upp igen i normaltakt UTAN ATT STANNA I något steg. Efter upptrappningen ska jag äta fullt ut tre mål mat och tre mellanmål om dagen...någon guldkant någon dag på helgen och köra min motion  och mina promenader regelbundet...

Jag känner att jag inte vill hålla på med kuren fram i vår/sommar sedan utan kör hellre stenhårt NU och kämpar för att hålla min vikt (med normal kost och motion) sedan istället... Jag vet att många säkert rynkar på näsan åt det, men hörrni - det stuntar jag i!!! ;) Jag vill bli av med mina PÅSAR/SHAKER så fort som möjligt!!! Jag vill också bli av med mina extra kilon så fort som möjljigt och börja leva igen!!!

SÅ nu är det sagt och snart blir det gjort!! :) Har som önskat startdatum 1/3 - 2011, vilket blir dagen efter mitt möte med Gerd. Fram tills dess blir det steg 4 - precis som planerat!!! Inget frosseri precis innan heller utan ordentligt som man ska... NU kör vi igen - häng med om ni vill!!! :) Och om ni ORKAR framförallt!!! :)

Ha en fin söndag nu så hörs vi! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

jag hänger på ... på mitt eget sätt ;)

2011-02-21 @ 13:13:53
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0