skönt att ha rätt :)

Eller hur?!?!

Jag har gjort rätt!! Jag har tänkt rätt och har fattat rätt!!! Å det gav resultat!!! GÖTT!

Under perioden 3 januari till 16 januari (mellan mina senaste besök hos Gerd) har jag, som ni kanske läst, kommit till något slags insikt och så smått börjat få ett sunt förhållande till både mat och godis! Ett så sunt förhållande så att jag, ett gäng "guldkantsdagar" till trots, faktiskt GÅTT ner i vikt!! Ett drygt halvkilo (lite mer) på två veckor!!!!!

Vi har haft/varit på ett gäng kalas med tårta, kakor, bullar och godis. Vi har haft fredagsmys med godis, choklad och chips... Vad är hemligheten undrar ni?!! Jo, smaka och äta, MEN att kunna begränsa sig i intaget av godis!!! (på samma sätt som man begränsar sig i intaget av mat). Numer (hoppas m a o att det håller i sig) så KAN jag det!! MEN - det är inget jag kunnat göra tidigare!! Det här har liksom mognat fram under min viktresas gång.

Jag kommer mer och mer till insikt om att cambridgekuren FÖR MIG inte bara är en tillfälligt viktminskningsmetod. Jag hamnar rakt i klyschan livsstilsförändring! Ja, för så ÄR det. Cambridge (och Gerd) har ju fått in mig på rätt spår för att ta hand om mig själv, min hälsa och min kropp! :) Även om jag inte riktigt är "där" än så har jag ju kommit en bra bit på väg och det känns fantastiskt!!! 

Vi har även (äntligen) lyckats planera in lite "fasta" träningsdagar för mig i 14dagars-intervaller. Jämna veckor kommer jag träna på gymmet onsdagar (em) och fredagar (fm/middag) och ojämna veckor på måndagar (em) och torsdagar (em). Startar på torsdag då jag ska till gymmet och få mitt träningsprogram upplagt av en PT. Har bestämt mig för att gå eller cykla till gymmet alla dagar som vädret tillåter!!

Till detta kommer en ev söndag då och då som jag kommer försöka snika till mig lite tid och gå och simma, bubbla och basta lite. Det är helt beroende på om vi får hjälp med barnvakt så det tar jag lite som det kommer :)

Utöver det här så blir det ju - hundpromenader på en dryg timma om dagen (tidig morgon) och när vädret tillåter och jag är ledig blir det en extra liten promenad med Emil i vagnen under dagen också. Tänkte även försöka köra en mil på träningscykeln på kvällarna...i väntan på våren då jag kan cykla på riktigt!! :)

Hur jag tänker, hur jag gör och vad jag äter tänkte jag ta upp i en egen kategori - Mat! Ett första inlägg kommer väldigt snart! :)

Nu ska jag strax ta lite fika, en god smörgås och lite gurka!

Ha en fin dag hörrni!

Kram

PS. Foton kommer snart! När jag kommit tillbaks ner till 68,9 igen (minus 20 kg alltså) så lovar jag att ta några! DS


Kommentarer
Postat av: Lena

Duktig du är. :)

2011-01-18 @ 22:32:48
URL: http://lenahaga.blogg.se/
Postat av: Chrissan

Skönt att ha hittat rätt.

Själv provar jag nu att äta LCHF, sockerknarkare som jag är.

Funkar bra hittills iaf.:)

2011-01-19 @ 11:19:30
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0